سه شنبه 29 مرداد 1387

مراد محمدی به مدال برنز المپيک دست يافت: خوشحالم که دست خالی به ايران برنمی‌گردم، ايسنا

* طلسم ناکامی کاروان ايران شکسته شد


"مراد محمدی" صاحب مدال برنز بازی‌های المپيک پکن شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) از پکن، ديدار رده‌بندی وزن ۶۰ کيلوگرم کشتی آزاد المپيک برگزار شد که مراد محمدی دارنده‌ی مدال‌های طلا و برنز جهان در مصاف با "سليم‌خان حسين‌اف" کشتی‌گير داغستانی الاصل آذربايجان در دو تايم به برتری ۵ بر يک رسيد تا طلسم ناکامی‌های کاروان ايران شکسته شود و به مدال برنز المپيک برسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمدی در تايم اول در کلينچ دو بر صفر به برتری رسيد و در تايم دوم با زيرگيری و به پل بردن حريف در نهايت ۳ بر يک برنده شد تا نخستين مدال آور کاروان ايران لقب گيرد.

***

امروز سوار بر اسب مراد شدم!
مراد محمدی:
در مسابقه‌ با "باتيروف" اشتباه کردم

مراد محمدی پس از کسب مدال برنز بيست و نهمين دوره‌ی باز‌ی‌های المپيک گفت: من برای چنين روزی لحظه شماری می‌کردم. خوشحالم که دست خالی به کشورم بازنمی‌گردم.

کشتی‌گير وزن ۶۰ کيلوگرم تيم ملی ايران در بازی‌های المپيک پکن پس از کسب نخستين مدال کاروان ورزشی ايران در يازدهمين روز بازی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به پکن، اظهار کرد: ماه‌هاست که منتظر اين روز هستم و خدا را شکر می‌کنم که اگر به فينال نرفتم حداقل دست خالی به کشور بازنگشتم. اين نتيجه مرا راضی می‌کند.

وی با اشاره به رقابتش با کشتی‌گير روس گفت: من در مسابقه‌ی قبلی (باتيروف) اشتباه کردم، فکر می‌کنم حريفم از من باهوش‌تر بود و همين اشتباه‌ها است که باخت و برد را مشخص می‌کند. اگر در مسابقه‌ی قبلی دقت بيشتری می‌کردم، به فينال می‌رفتم.

وی ادامه داد: سطح مسابقه‌های المپيک به قدری بالاست که نمی‌شود پيش‌بينی کرد چه کسی می‌برد و چه کسی می‌بازد. فرق نمی‌کند که مدال جهانی المپيک داشته باشی يا خير.

وی در حالی که پرچم سه رنگ ايران را بر روی دوش خود حمل می‌کرد، با ابراز خرسندی از نتيجه‌ی بدست آمده گفت: من خيلی خوشحال هستم و فکر می‌کنم امروز مزد زحماتم را گرفتم. اگر دست خالی به ايران بازمی‌گشتم، خودم را سرزنش می‌کردم. اين موضوع را از ته دل می‌گويم. اين مدال نه تنها نتيجه‌ی زحمات من بلکه بسته به دعای خير همه بود. من اميدوارم که ساير کشتی‌گيران ايران هم با دعای خير مردم، مدال بگيرند.

وی با بيان اينکه من همه‌ی وجودم را برای اين مسابقه گذاشتم، تصريح کرد: من می‌توانستم به فينال برسم. اما، حيف شد.

مراد محمدی در پايان گفت: امروز سوار بر اسب مراد شدم و خوشحالم.

مراد محمدی پس از مسابقه‌اش برای نمونه‌گيری دوپينگ به اتاق مخصوص دوپينگ رفت.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38031

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مراد محمدی به مدال برنز المپيک دست يافت: خوشحالم که دست خالی به ايران برنمی‌گردم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016