شنبه 26 مهر 1382

وجود "رون اراد" خلبان اسرائيلي در ايران قصه‌اي بيش نيست، صوت الشعب، برگردان حسن هاشميان

ديويد لوي وزير خارجه سابق اسرائيل به روزنامه ليبرال يديعوت احرونوت اسرائيل گفته است كه در سال 2000 در جلسه مجمع عمومي سازمان ملل، شخصي كه خود را منتسب به هئيت ايراني در آن اجلاس معرفي كرد، به ما پيام داد رون اراد در تهران به سر مي‌برد اما براي تحقيق بيشتر در اين امر، مي‌بايست ايتان بن سور مديركل وزارت خارجه اسرائيل در آن زمان از ايران ديدن كند. روزنامه يديعوت احرونوت كه اين مطلب را در شماره امروز خود به چاپ رسانده است ، مي‌نويسد: اين پيام تصوير مبهمي در ذهن مسؤولان اسرائيلي بوجود آورد. آنها از صحت و سقم آن اطمينان نداشتند و اين برداشت را در پيش گرفتند كه ممكن است حقه جديدي باشد تا مديركل وزارت خارجه را به تهران فراخوانند و سپس او را اسير كنند. ديويد لوي در اين باره مي‌گويد: در آن زمان افراد زيادي براي كسب مال چنين قصه‌هائي را ابداع مي‌كردند و چونكه ما مدرك قابل توجهي در اين زمينه نداشتيم ، اين خبر را در سطح قصه قلمداد كرديم. او اضافه كرده است كه اگر كوچكترين مدرك معتبري در اين زمينه به دست مي‌آورديم، زمين و زمان را بر سر خود مي گذاشتيم تا رون اراد را پيدا كنيم.
لازم به توضيح است كه ديگر روزنامه اسرائيلي ، « معاريف » دو هفته پيش مطرح ساخت كه رون اراد در ايران به سر مي‌برد و در زنداني در جنوب تهران نگه‌داري مي‌شود. بدنبال آن مسؤولان ايراني بلافاصله اين خبر را تكذيب كردند. اكنون به نظر مي‌رسد كه سرنوشت نامعلوم خلبان اسرائيلي موضوع رقابت احزاب متخاصم در درون جامعه اسرائيل و بخشي از جنگ رواني ميان اين كشور و ايران شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/413

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وجود "رون اراد" خلبان اسرائيلي در ايران قصه‌اي بيش نيست، صوت الشعب، برگردان حسن هاشميان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016