شنبه 10 آبان 1382

هاآرتص مدعي شد: اسرائيل در حال بررسي پيام ايران براي آغاز گفت‌‏وگوست، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران
روزنامه اسرائيلي هاآرتص به نقل از منابع وابسته به كابينه اين رژيم مدعي شد: تل‌‏آويو در حال بررسي پيام تهران مبني بر آغاز گفت‌‏وگو با اسرائيل است.
به گزارش خبرگزاري كار ايران، ‏ايلنا، ‌‏بر اساس ادعاي اين روزنامه تل‌‏آويو از طرف ثالثي خواسته تا در اين مورد تحقيق كند و مطمئن شود كه محتواي اين نامه جدي است يا خير.
اين در حالي است كه به گزارش منابع خبري در برلين يك فرستاده آلماني كه به نام وي اشاره‌‏اي نشده‌‏است هفته آينده براي بررسي وضعيت "رون آراد" خلبان مفقود شده نيروي هوايي ارتش اسرائيل وارد تهران مي‌‏شود.
"ارنست اورلاو" ميانجي آلماني حزب‌‏الله لبنان و اسرائيل در قضيه مبادله اسرا و پيگيري سرنوشت آراد است كه دو هفته پيش در جريان سفر "سيلوان شالوم" وزيرخارجه كابينه شارون به برلين با وي ديدار و گفت‌‏وگو كرده بود.
روزنامه القدس‌‏العربي چاپ لندن نيز اخيراً از مذاكرات خاخام اعظم اسرائيل با نمايندگان ايران و عربستان سعودي در كنفرانس گفت‌‏وگوي اديان در قزاقستان خبر داده بود. "مهدي هادوي مقدم" نماينده ايران در اين كنفرانس بود كه خبر اين مذاكرات هنوز از سوي مراجع رسمي تأييد نشده است.
هاآرتص در ادامه خبر خود افزود: " آريل شارون" نخست وزير اسرائيل و "سيلوان شالوم" وزيرامورخارجه از نامه ارسالي توسط ايران اطلاع دارند.
بر اساس ادعاي اين گزارش، اين نامه به‌‏طور مستقيم به اسرائيل فرستاده نشده بود و اسرائيل عميقاً در حال بررسي اين نكته است كه آيا اين نامه نشانه تغيير واقعي تهران است.
منابع اسرائيلي گفتند: فعاليت‌‏هاي ايران نگران كننده‌‏اند و راه براي تغيير مواضع تهران طولاني است و به همين دليل شارون هيچ ضرورتي براي گذار به سوي اعتدال و يا تغيير سياست‌‏هاي ستيزه جويانه در مقابل ايران نمي‌‏بيند.
به نوشته هاآرتص: شارون گفته است كه هيچ تغييري را در پشتيباني ايران از گروه‌‏هاي تروريستي احساس نمي‌‏كند و اكنون به نفع ايران است كه كمي نرمش و انعطاف پذيري از خود نشان دهد چرا كه آنها (ايراني‌‏ها) اكنون با مشكلاتي مواجهند.
وي گفت: به ناچار بايد تصريحات صادره از طرف تهران را در بوته آزمايش گذارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/872

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاآرتص مدعي شد: اسرائيل در حال بررسي پيام ايران براي آغاز گفت‌‏وگوست، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016