یکشنبه 28 دی 1382

كاردار ايران در قاهره: همه جناح‌‏هاي سياسي در ايران خواستار ازسرگيري روابط با مصر هستند، ايلنا

تهران ـ خبرگزاري كار ايران
كاردار ايران در قاهره در گفت‌‏وگو با خبرنگار البيان، گفت: آنچه برخي رسانه‌‏ها در خصوص تأخير در ازسرگيري روابط منتشر كرده‌‏اند، عاري از صحت است.
به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران، ايلنا، وي افزود: تمامي جناح‌‏هاي سياسي در ايران خواستار ازسرگيري روابط با مصر هستند و آن را گزينه‌‏اي استراتژيك مي‌‏دانند.
منابع بلندپايه مصري نيز اخبار منتشرشده در برخي رسانه‌‏ها مبني بر تأخير در ازسرگيري روابط بين ايران و مصر را قاطعانه تكذيب كردند.
اين منابع كه نخواستند نام‌‏شان فاش شود در گفت‌‏وگو با روزنامه اماراتي البيان، تصريح كردند: آنچه درباره تعيين پيش‌‏شرط از سوي مصر براي برقراري روابط ديپلماتيك با ايران، مطرح شده، تلاش‌‏هاي منفعلانه‌‏اي است كه براي تيره‌‏كردن فضا بين تهران و قاهره صورت مي‌‏گيرد بخصوص اينكه ازسرگيري روابط با استقبال منطقه‌‏اي و بين‌‏المللي مواجه شد.
منابع مزبور با اشاره به اينكه بحث ازسرگيري روابط تهران ـ قاهره، در صدر مسائل سياست‌‏خارجي دو دولت قرار دارد، تأكيد كردند: روابط بين دو كشور در بالاترين سطوح در جريان است و فقط برخي تدابير امور رسمي براي اجرايي‌‏شدن اين موضوع باقي مانده است.
منابع بلندپايه مصري با تأكيد بر اينكه ازسرگيري روابط قطعي و نزديك است، گفتند: در ازسرگيري روابط با ايران هيچ شكي وجود ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3571

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كاردار ايران در قاهره: همه جناح‌‏هاي سياسي در ايران خواستار ازسرگيري روابط با مصر هستند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016