یکشنبه 11 آبان 1382

الحيات ليستي 147 نفره را به عنوان اعضاي القاعده‌اي تحويل داده شده از سوي ايران به كشورهايشان منتشركرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي - خارجي
روزنامه‌ي فرامنطقه‌يي الحيات با انتشار فهرستي از 147 تن از اعضاي وابسته به شبكه‌ي القاعده ادعا كرد كه ايران اين افراد را به روش‌هاي ديپلماتيك و به واسطه‌ي سفيران يا كارداران به كشورهاي متبعوشان تحويل داده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) روزنامه‌ي فرامنطقه‌يي الحيات چاپ لندن نوشت: در اين ليست 147 نفره 29 تن داراي تابعيت سعودي، 12 تن داراي تابعيت اردني، 13 تن داراي تابعيت يمني كه 7 تن از آنها به كشور خود (يمن) و 6 تن ديگر از آنها به مراكش تحويل داده شده‌اند، مي‌باشند.
اين روزنامه در ادامه افزود: 6 تن از افراد اين ليست داراي تابعيت مراكشي، 6 تن ديگر داراي تابعيت تونسي بوده‌اند كه اين افراد به ايتاليا تحويل داده شده‌اند.
7 تن از افراد اين ليست داراي تابعيت سوماليايي، 30 تن داراي تابعيت پاكستاني و 34 تن ديگر نيز مجهول الهويت بوده‌اند كه به پاكستان تحويل داده شده‌اند.
روزنامه‌ي فرامنطقه‌يي الحيات نوشت: در اين ليست ارايه شده تنها يك تن با تابعيت سوري وجود داشته است . اين روزنامه در ادامه مدعي شد: در ميان افراد اين ليست نامي از افراد برجسته‌ي القاعده وجود ندارد. پيش‌بيني شده است كه ايران با توجه به اوضاع پيچيده‌ي سياسي و امنيتي موجود و نيز چگونگي تحويل اين افراد به دولت‌هاي متبوعشان به رغم درخواست‌هاي آمريكا براي تحويل گرفتن آنها، اين افراد را هم چنان در نزد خود نگه داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/938

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الحيات ليستي 147 نفره را به عنوان اعضاي القاعده‌اي تحويل داده شده از سوي ايران به كشورهايشان منتشركرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016