شنبه 5 اردیبهشت 1383

كميسيون حقوق بشر سازمان ملل: وضعيت حقوق بشر در آمريكا و اسراييل نامناسب است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين الملل
نشست شش هفته‌يي سالانه‌ي كميسيون حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه در ژنو به كار خود پايان داد و وضعيت حقوق بشر در آمريكا و رژيم صهيونيستي را ”نامناسب“ اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) روزنامه‌ي آلماني زبان بوند، چاپ سوييس نوشت: در نشست اخير كميسيون حقوق بشر سازمان ملل موضوع ايران مطرح نشد و وضعيت حقوق بشر در آمريكا نامناسب خوانده شد ضمن اينكه وضعيت حقوق بشر در جهان بسيار نگران كننده اعلام شد.
بر اساس اين گزارش، اين كميسيون اعلام كرد بايد با اتخاذ سياست‌هاي خاص و برنامه‌ريزي شده، مشكلات موجود را از سر راه برداشت.
همچنين اعالم شد كه كشورهاي روسيه، چين و آمريكا نيز بايد به رعايت مسايل حقوق بشر توجه بيشتري كنند.
53 كشور عضو اين كميسيون براي يافتن راه‌حلي براي رفع مشكلات حقوق بشر در جهان به بحث و تبادل نظر پرداختند و اين

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حالي است كه سازمان ديده‌بان حقوق بشر اعلام كرده بود كه آمريكا در ارائه‌ي اطلاعات درباره‌ي رفتار با 10 هزار زنداني در عراق ناتوان بوده است.
بوند در ادامه نوشت: به دليل اختلاف نظر كشورهاي اروپايي در خصوص مساله‌ي حقوق بشر در ايران هيچ قطعنامه‌ي خاصي در اين مورد صادر نشد.
در اين كميسيون همچنين با انتقاد از وضعيت حقوق بشر در كشورهاي كره‌ي شمالي، اسراييل، كوبا، تركمنستان، روسيه سفيد و برمه اعلام شد كه بايد اقدامات جدي و مهمي در خصوص رعايت حقوق بشر در اين كشورها انجام شود.
در اين نشست كه بيش از 800 سند به تصويب رسيد، در خصوص وضعيت عراق نيز قطعنامه‌اي صادر نشد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6804

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كميسيون حقوق بشر سازمان ملل: وضعيت حقوق بشر در آمريكا و اسراييل نامناسب است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016