سه شنبه 17 آذر 1383

كميسر حقوق بشر شوراي اروپا: الگوي حقوق بشر در سوييس متزلزل شده است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي


آلوارو گيلروبلز، كميسر حقوق بشر شوراي اروپا كه در اوائل هفته‌ي جاري براي انجام يك ديدار پنج روزه از سوييس به اين كشور سفر كرده بود، در يك كنفرانس مطبوعاتي نظرات و برداشت خود در‌باره‌ي وضعيت حقوق بشر و امور پناهندگي در اين كشور را تشرح كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از برن، وي در اين كنفرانس مطبوعاتي اظهار داشت كه سوييس در قضيه‌ي حقوق بشر هميشه الگو بود و افزود كه پدر من در زمان ديكتاتوري فرانكو در اسپانيا، براي رهايي از دست آن براي مدت دوسال به سوييس گريخت.

وي اضافه كرد كه البته امروز شكافهايي در اين الگو بوجود آمده است. وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت در صحبت‌هايي كه با برخي از پناهجويان در سوييس داشته، احساس مي‌كند كه تصحيحاتي در اين زمينه از سوي مقامات سوييس بايد صورت گيرد.

ماركوس يگر، معاون وي كه او را در اين سفر همراهي مي‌كند نيز گفت كه پليس‌هاي سوييس اعتراف كرده‌اند كه ساعت‌ها از متقاضيان پناهندگي بازجوئي به عمل آورده‌اند، در حاليكه وكيل مدافعي كه بتواند از حقوق اين افراد حمايت كند، حضور نداشته است. سپس كميسر حقوق بشر شوراي اروپا به بازگرداندن سريع متقاضيان رد تقاضا شده توسط سوييس انتقاد كرده و اظهار داشت زمانيكه مشخص شد كه امنيت اين افراد رد تقاضا شده در كشورهايشان كاملا تضمين است، بايد اقدام به بازگرداندن آنها كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كميسر حقوق بشر شوراي اروپا در ديدار پنج روزه خود از سوييس با پاسكال كوشپن، وزير كشور، ميشلين كالمي ـ ري، وزير امورخارجه و كريستف بلوخر، وزير دادگستري و پليس اين كشور ديدار و گفت‌وگو كرده بود.

وي هم‌چنين در كنار ديدار از چند اردوگاه پناهجويان، از چند خانه‌ي زنان و هم‌چنين چند زندان سوييس در شهرهاي مختلف نيز بازديد به عمل آورده بود. وي گفت كه من در بازديد از زندان‌هاي ژنو، وضعيت خيلي بدي را مشاهده كردم. بطور مثال نمي‌توان زندانيان جوان و هم‌چنين زندانياني كه دچار مشكلات روحي ـ رواني هستند را در يك سلول كوچك نگهداري كرد. وي ضمنا به وضعيت بد زنان خارجي كه توسط قاچاقچيان انسان براي روسپي‌گري به سوييس آورده مي‌شوند نيز انتقاد كرده و اظهار داشت كه بايد از اين زنان در مقابل جنايتكاران حمايت كرد و نمي‌توان آنها را به اين سادگي به كشورهاي خود بازگرداند. كميسر حقوق بشر شوراي اروپا كه سفر پنج روزه‌اش به سوييس امروز پايان مي‌پذيرد، گزارشي را از وضعيت حقوق بشر در سوييس به شوراي اروپا ارائه خواهد داد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15287

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كميسر حقوق بشر شوراي اروپا: الگوي حقوق بشر در سوييس متزلزل شده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016