یکشنبه 3 خرداد 1383

تکرار ادعاهاي سران عرب در مورد جزاير سه گانه ايراني، مهر

در حالي که سران عرب پس از دو ماه ناتواني سرانجام نشست نصف و نيمه تونس را برگزار کردند و امروز هم به کار خود پايان مي دهند بار ديگر ادعاهاي پوچ و واهي خود را در قبال جزاير سه گانه ايراني مطرح کرده و آن را جزاير سه گانه اماراتي خواندند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري خاورميانه مصر، در پيش نويس بيانيه پاياني شانزدهمين نشست سران عرب در تونس بار ديگر از ادعاهاي دروغين امارات درمورد جزاير سه گانه ابوموسي، تنب بزرگ و تنب کوچک حمايت شده است.
سران عرب که پس از دو ماه ناتواني تنها يک نشست نصف و نيمه را برگزار کردند و از يک اظهار نظر قاطعانه در محکوميت جنايات اشغالگران آمريکايي و اسراييلي خودداري کردند درحالي که حق مسلم ايران بر جزاير سه گانه را ناديده مي گيرند که تمام اسناد و مدارک بين المللي معتبر بر حق ايران مهر تاييد زده اند.
سران عرب در يکي از بندهاي پيش نويس بيانيه پاياني چنين گفته اند: ما حمايت مجدد و قاطع خود را از حاکميت دولت امارات متحده عربي بر جزاير سه گانه ابوموسي، تنب بزرگ وتنب کوچک اعلام مي کنيم و از جمهوري اسلامي ايران مي خواهيم به اشغال جزاير سه گانه امارات پايان دهد و از تحميل سياست زور دست بردارد.
نکته ديگر قابل توجه در بيانيه پاياني سران عرب اين است که براي اولين بار در تاريخ اتحاديه عرب، عمليات مبارزان فلسطيني بر ضد صهيونيست ها محکوم مي شود.
البته سران عرب درتوجيه اضافه شدن بندي در محکومت عمليات مبارزان فلسطيني بر ضد صهيونيست ها اعلام کرده اند بدون هرگونه تفاوت عمليات بر ضد غير نظاميان محکوم مي شود.
اين در حالي است که خاخام افراطي صهيونيست کشتن غير نظاميان فلسطيني را مجاز شمرد و خواستار کشتار ملت فلسطين شد.
وي گفته است اسراييل بايد هر غير يهودي را بکشد حتي کودکان فلسطيني را.
در پيش نويس بيانيه سران عرب :
- برضرورت عاري شدن منطقه خاورميانه از سلاح هاي کشتارجمعي و ضرورت ملزم کردن اسراييل به آن تاکيد شده است.
تاکيد بر طرح صلح اعراب به عنوان طرح اعراب براي تحقق صلح عادلانه و فراگير در منطقه و حمايت سياسي و معنوي و مادي از ملت فلسطين در مقاومت مشروع بر ضد اشغالگران ، حمايت از طرح صلح نقشه راه
- ضرورت تحرک براي پايان دادن به محاصره ملت فلسطين و ياسر عرفات
- سران عرب از جرج بوش رئيس جمهور آمريکا مي خواهند به تعهد خود در عمل به نظريه تشکيل کشور قابل زندگي فلسطيني در کنار اسراييل پايبند باشد.
- هر گونه عقب نشيني اسراييل از اراضي اشغالي فلسطيني بايد کامل و همه جانبه و تحت نظارت بين المللي و با هماهنگي تشکيلات خودگردان باشد.
- کميته چهارجانبه صلح خاورميانه را به از سرگيري تلاش هاي جدي براي برقراري صلح عادلانه و فراگير در خاورميانه و تلاش جدي براي ملزم کردن اسراييل به توقف حملات نظامي خصمانه بر ضد مناطق فلسطيني دعوت مي کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

- تروريسم دولتي اسراييل و سياست مجازات گروهي و تخريب زيرساخت هاي فلسطيني و تداوم کشتار عمدي و ترور رهبران فلسطيني و بازداشت هزاران شهروند فلسطيني را محکوم مي کند.
- تاکيد مجدد بر حمايت کامل از قطعنامه بين المللي براي بازگرداندن جولان اشغالي به سوريه
- تاکيد بر نقش محوري سازمان ملل براي آماده کردن شرايط انتقال قدرت به ملت عراق در تاريخ تعيين شده(30 ژوئن)
- از سران شوراي امنيت دعوت مي شود اقدامات لازم را براي پايان اشغالگري و خروج اشغالگران در عراق و کمک به ملت عراق براي بازيابي حاکميت کامل بر سرزمين خود انجام دهد.
- تاکيد بر ضرورت نقش مرکزي سازمان ملل در روند سياسي عراق
- دبيرکل اتحاديه عرب مکلف به تقويت همکاري با جريان هاي عراقي ها و سازمان ملل براي آسان کردن انتقال قدرت و حاکميت به ملت عراق در موعد تعيين شده مي شود.
- محکوميت شديد جنايات و رفتارهاي غير اخلاقي و غير انساني نظاميان اشغالگر بر ضد اسراي عراقي و ضرورت محاکمه عوامل اين شکنجه و محکوميت بکارگيري بي رويه زور از سوي اشغالگران

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8076

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تکرار ادعاهاي سران عرب در مورد جزاير سه گانه ايراني، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016