یکشنبه 3 خرداد 1383

رئيس جمهور جديد آلمان انتخاب شد، بي بي سي

هورست کوهلر
هورست کوهلر، رئيس جمهور جديد آلمان

نام هورست کوهلر، رئيس پيشين صندوق بين المللی پول به عنوان رئيس جمهور جديد آلمان اعلام شد.
آقای کوهلر که مورد حمايت محافظه کاران مخالف دولت گرهارد شرودر، صدراعظم آلمان قرار دارد نهمين رئيس جمهور آلمان پس از جنگ جهانی دوم است.

انتخاب رئيس جمهور در آلمان را مجمع ويژه ای انجام می دهد که نيمی از اعضای آن را نمايندگان مجلس ملی (بوندستاگ) و نيم ديگر را نمايندگان مجالس ايالتی شانزده گانه آلمان تشکيل می دهند.

آقای کوهلر با کسب 604 رأی تنها پانزده رأی بيش از رقيب خود، گسينه شوان دريافت کرد که در صورت انتخاب، نخستين رئيس جمهور زن آلمان می شد.

در حالی که آقای کوهلر از حمايت دو حزب محافظه کار دموکرات مسيحی و دموکراتهای آزاد که مخالفت دولت آلمانند برخوردار است، دولت ائتلافی سوسيال دموکراتها و سبزهای آلمان از رقيب او، خانم شوان حمايت می کردند که رئيس دانشگاهی آلمانی لهستانی در شرق آلمان است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هورست کوهلر که شصت و يک سال دارد چهره ای اقتصادی و منتقد سياستهای آمريکاست که از سال 2000 تا چندی پيش رياست صندوق بين المللی پول را عهده دار بود.

وی از سال 1981 به عضويت حزب دموکرات مسيحی درآمد، در سال 1990 وزير دارائی آلمان شد و در سال 1998 به رياست بانک اروپايی بازسازی و توسعه رسيد.

رياست جمهوری در آلمان مقامی تشريفاتی است و رئيس جمهور به مدت پنج سال انتخاب می شود که انتخاب مجدد او نيز امکان پذير است.

[لينک به اصل مطلب در بي بي سي]

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8086

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئيس جمهور جديد آلمان انتخاب شد، بي بي سي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016