سه شنبه 23 تیر 1383

اسكاتسمن به نقل از استرا: انگليس به دنبال تعاملي مشروط با ايران است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي - ايران در جهان
روزنامه‌ي اسكاتسمن به نقل از جك استرا نوشت: انگليس به دنبال سياستي سازنده و در عين حال تعاملي مشروط با ايران است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين روزنامه‌ي چاپ اسكاتلند، جك استرا، وزير امور خارجه‌ي انگليس در جواب دولت سايه‌ي اين كشور گفت كه دولت انگليس درباره‌ي چگونگي داشتن بهترين نوع روابط بر اساس بهترين اطلاعات موجود به بهترين نحو قضاوت كرده است.
بر اساس اين گزارش، امروز (سه‌شنبه) از دولت انگليس خواسته شد تا خط مشي سرسختانه‌اي را در روابط ديپلماتيكش با ايران اتخاذ كند.
مايكل آنكرام، وزير امور خارجه‌ي دولت سايه در انگليس و با اشاره به جريان دستگيري و آزادي هشت نظامي انگليسي كه به آب‌هاي ايران وارد شده بودند، اظهار داشت: هنگامي كه اين هشت نظامي انگليسي دستگير شدند، لندن خود را متعهد به انجام اقدام جدي و خصمانه كرد.
اين در حالي است كه جك استرا، وزير امور خارجه‌ي انگليس، آنكرام را به دليل رجزخواني مورد انتقاد قرار داد.
اسكاتسمن در ادامه گزارش داد: اين در حالي است كه بنابر اظهارات اخير جف هون، وزير دفاع انگليس اين هشت نظامي انگليسي به زور به آب‌هاي ايران برده شده بودند.
وزير امور خارجه‌ي دولت سايه‌ي انگليس طي رجزخواني خود گفته بود با توجه به اين كه اين هشت نظامي به زور به آب‌هاي ايران برده شده بودند و چشمان آنها نيز بسته شده بود، آيا اين امر اتخاذ اقدامي جدي و خصمانه را نشان نمي‌دهد.
بنابر گزارش اين روزنامه، جك استرا از آنكرام خواسته است كه جايگزين بهتري به جاي رجزخواني پيدا كند.
استرا در اين باره گفت: آيا شما پيشنهاد مي‌كنيد كه ما عليه ايران اقدامي نظامي صورت دهيم و يا پيشنهاد بيمي‌كنيد روابط ديپلماتيك خود با تهران را قطع كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير امور خارجه‌ي انگليس هم چنين افزود: من به هيچ يك از اين دو گزينه فكر نمي‌كنم.
وي در اين باره اذعان كرد كه در اين قضيه، رجزخواني نكردن، استرداد قايق‌هاي توقيف‌شده و تجهيزات آنها را به دنبال خواهد داشت.
اين در حالي است كه وزير امور خارجه‌ي انگليس گفت، ما نسبت به پوشانده شدن چشمان اين افراد اعتراض كرديم، با اين حال به دليل داشتن روابط ديپلماتيك با ايران، اين افراد سريعا بازگشتند.
وزير امور خارجه‌ي دولت سايه‌ي انگليس هم چنين گفت: البته ارتقاي روابط با ايران مهم است اما نه به هر قيمتي.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9996

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اسكاتسمن به نقل از استرا: انگليس به دنبال تعاملي مشروط با ايران است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016