پنجشنبه 30 مهر 1383

با شمارش 60 درصد آرا؛ حامد كرزاي از هم‌اكنون پيروز قطعي انتخابات رياست جمهوري افغانستان است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - منطقه‌يي
نتايج شمارش آرا انتخابات رياست جمهوري افغانستان امروز (پنجشنبه) نشان مي‌دهد كه حامد كرزاي، نامزد مورد حمايت آمريكا از ساير رقبا كاملا خود را جدا كرده و پيش افتاده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، شمارش آرا نشان مي‌دهد كه كرزاي توانسته است ‌٨/٥٩ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. در صورت پيروزي، كرزاي اولين رييس جمهوري خواهد بود كه بعد از ‌٢٥ سال درگيري به طور مستقيم انتخاب شده است.
رييس مشاوران فني انتخابات سازمان ملل اظهار داشت: تا آخر امروز ‌٦٠ درصد آرا شمارش و اوضاع مشخص خواهد شد.
سخنگوي كميته‌ي انتخاباتي نيز پيش بيني كرد كه امروز يك ميليون راي ديگر شمرده شود.
وي افزود: شمارش آرا بسياري از حوزه‌ها فردا يا شنبه پايان مي‌يابد و برخي اماكن ديگر به روزهاي بيشتري براي پايان يافتن شمارش آرا نياز خواهند داشت. نتايج حاكي از آن است كه يونس قانوني ‌٢/١٧ درصد، محمد محقق ‌٥/٩ درصد و عبدالرشيد دوستم ‌١/٨ درصد آرا به دست آورده‌اند.
معاون رييس نهاد مديريت انتخابات مشترك اظهار داشت: تنها با پايان يافتن شمارش آراي تمامي صندوق‌ها و پايان يافتن تحقيق درباره‌ي بي قانوني‌هاي صورت گرفته، نتايج را اعلام مي‌كنيم.
يك هيات سه نفره متشكل از سه كارشناس خارجي براي تحقيق درباره‌ي بي قانوني‌هاي صورت گرفته در انتخابات افغانستان تشكيل شده است. اين هيات از مراكز شمارش آرا در كابل و گرديز در شرق افغانستان بازديد كرده و با مقامات افغان، مقامات بين‌المللي و كانديداها صحبت كرده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين حال اسكات نلسون، سخنگوي ارتش آمريكا بيان داشت: گزارش‌هاي اطلاعاتي از افغانستان و پاكستان حاكي از آن است كه ملاعمر، رهبر طالبان از سوي برخي مقامات اين گروه از كار بركنار شده است و مقامات طالبان، ملاعمر را به شكست در تخريب روند انتخابات متهم كرده‌اند.
نلسون افزود: ميان ملاعمر و برخي از فرماندهان سطح پايين طالبان، اختلاف نظرات جدي درباره‌ي استراتژي بعد از انتخابات وجود دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13362

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با شمارش 60 درصد آرا؛ حامد كرزاي از هم‌اكنون پيروز قطعي انتخابات رياست جمهوري افغانستان است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016