پنجشنبه 10 دی 1383

يانوكوويچ اعلام كرد قصد ندارد استعفا دهد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - فرامنطقه‌يي
ويكتور يانوكوويچ، نخست وزير اوكراين با وجود شكست در دور دوم انتخابات رياست جمهوري، بار ديگر با تاكيد اعلام كرد در پست خود باقي خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) يانوكوويچ چند ساعت پس از آن كه هواداران رقيب وي با محاصره مقر دولت مانع از آن شدند كه وي رياست يك جلسه‌ي كابينه را برعهده گيرد، سخناني ايراد كرد.

ويكتور يوشچنكو، رهبر اپوزيسيون كه برنده‌ي انتخابات شده است، شامگاه روز سه شنبه پس از آن كه نخست وزير حاضر نشد شكست خود را بپذيرد و اعلام كرد در مقام خود باقي خواهد ماند، از هواداران خود خواست مقر دولت را محاصره كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش راديو آمريكا نتايج رسمي انتخابات كه روز سه شنبه منتشر شد، نشان مي‌دهد كه يوشچنكو با كسب 52 درصد آرا در مقابل 44 درصد آراي نخست وزير، در دور دوم انتخابات برنده شده است. با اين حال مقامات مسوول مي‌گويند يانوكوويچ به چالش با نتايج انتخابات برخاسته و اعلام كرده است به گونه گسترده‌اي در انتخابات تقلب شده است.

درتحولي ديگر، لئونيد كوچما، رييس جمهوري اوكراين كه دوران زمامداري او به پايان رسيده است، معاون نخست وزير را كه حاضر نشده بود از مقام خود به عنوان نماينده‌ي پارلمان استعفا كند، بركنار ساخت. قوانين اوكراين اجازه كسب هردو مقام كابينه دولت و پارلمان را در آن واحد نمي‌دهد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16277

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يانوكوويچ اعلام كرد قصد ندارد استعفا دهد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016