شنبه 26 دی 1383

ابومازن در مراسم تحليف: اسراييلي‌ها بايد ياد بگيرند زمين‌هايشان را با فلسطيني‌ها تقسيم كنند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - منطقه‌يي
محمود عباس (ابومازن) پس از اداي مراسم تحليف خود، با تشكر و قدرداني از تمام مردم فلسطين كه در اين انتخابات شركت كرده‌اند اعلام كرد: اين پيروزي قبل از هر چيز به ملت فلسطين متعلق است و اين پيروزي را به ملت فلسطين و به روح پرفتوح ياسر عرفات اهدا مي‌كنم.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‌ به نقل از شبكه‌ي تلويزيوني العربيه، محمود عباس (ابومازن) رييس جديد تشكيلات خودگردان فلسطين اظهار داشت: من به تمام مردم فلسطين و به تمام كساني كه به برنامه‌ي كاري من در اين انتخابات راي دادند، مي‌گويم كه به تمام تعهدات وفادار خواهم ماند و از هيچ تلاشي براي محقق شدن تمام آنها فروگذار نخواهم بود.
ابومازن گفت: دولت ما هم‌چنان سياست حفظ و تحكيم وحدت ميان فلسطينيها و ادامه‌ي گفت‌وگو ميان گروه‌هاي ملي و فلسطيني را ادامه خواهد داد و در راس سياستهاي اين دولت ادامه‌ي خط مشي ياسر عرفات، رهبر فقيد فلسطينيان قرار خواهد گرفت؛ يعني تلاش براي برقراري صلح.
رييس جديد تشكيلات خودگردان تصريح كرد: مردم فلسطين براي پايان دادن به اشغال زمينهاي خود، پيشبرد اقتصاد خود، برقراري صلح و ثبات، برقراري حاكميت قانون، برپايي نظام و برخورداري از حقوق مساوي در اين انتخابات شركت كرده‌اند. ما موفق به عملي ساختن تمام اين خواست‌ها هستيم.
ابومازن گفت: دولت خود گردان جديد اولويت خود را تشكيل كشور مستقل فلسطيني به پايتختي بيت المقدس، بازگشت تمام مهاجران فلسطيني بر اساس قطعنامه‌هاي بين المللي و حل بحرانهاي موجود ميان اعراب و اسراييل بر اساس نشست‌هاي سابق قرار خواهد داد.
وي تاكيد كرد: اين دولت هم چنين به تمام مفاد نقشه‌ي راه متعهد است و براي عملي ساختن اين مفاد، تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد؛ اما در مقابل اسراييل نيز بايد وظايف خود را عملي سازد و به تعهدات خود ملزم شود.
رييس جديد تشكيلات خودگردان گفت: اخيرا اقداماتي از سوي اسراييل و نيز گروه‌هاي فلسطيني انجام گرفته است كه به سود هيچ يك از دو طرف نيست.
وي تاكيد كرد: دولت جديد خودگردان خواهان برقراري آتش بس جدي با اسراييل است و دست خود را براي برقراري صلح به سوي اسراييل دراز مي‌كند.
ابومازن گفت: برقراري صلح و آتش بس با ادامه‌ي سياست ترور اسراييل، ادامه‌ي ساخت ديوار حائل و ويران ساختن خانه‌هاي مردم فلسطين محقق نخواهد شد، بنابراين بايد ارائه‌ي راه حلهاي جزيي براي حل اين بحرانها را كنار گذاريم و يك راه حل كلي ارائه دهيم.
ابومازن گفت: ما در آمادگي كامل براي از سرگيري گفت‌وگو‌ها و دست يابي به يك توافق كلي با اسراييل هستيم و به دولت و ملت اسراييل مي‌گويم تقدير و خواست خداوند بر آن است كه دولت اسراييل و فلسطين در كنار يكديگر به زندگي عادي خود ادامه دهند. بنابراين بايد به اين تقدير و سرنوشت تن دهيم و بحرانها را كنار گذاريم.
وي گفت: اسراييلي‌ها بايد ياد بگيرند تا در كنار فلسطيني‌ها زندگي كرده و زمين‌هايشان را با آنها تقسيم كنند تا درگيري‌هاي خاورميانه پايان يابد.
رييس جديد تشكيلات خودگردان تصريح كرد: ما از تمام طرفهاي مسوول و در راس آنها كميته‌ي چهارجانبه مي‌خواهيم كه به عملي كردن مفاد نقشه‌ي راه فورا اقدام كنند و نگذارند برخي از پيش شرطهاي اضافي، مشروعيت اين طرح را زير سوال ببرد.
ابومازن گفت: تشكيلات خودگردان به تمام تعهدات خود پابرجا است؛ اما انتظار دارد طرف مقابل،اسراييل نيز به تعهدات خود پابرجا بماند.
رييس جديد تشكيلات خودگردان اظهار داشت: جهان نبايد خطاهاي گذشته‌ي خود را در مقابل دولت و ملت فلسطين مرتكب شود؛ خطاهايي كه تنها منجر به ادامه‌ي بحرانها و درگيري‌ها مي‌شود.
ابومازن گفت: استقبال گسترده‌ي جهان از برقراري دموكراسي در فلسطين بسيار مهم است و در صورتي كه حمايت جهاني از اين روند موكراسي متوقف شد، اين حركت به صورت ناقص باقي خواهد ماند.
وي هم چنين با اشاره به تصميم اخير دادگاه بين المللي لاهه در زمينه‌ي ديوار حائل اظهار داشت: ما از جامعه‌ي بين المللي مي‌خواهيم كه اين تصميم اتخاذ شده را به مرحله‌ي اجرا گذارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ابومازن افزود: پايان اشغالگري‌هاي اسراييل در مناطق فلسطيني، اولويت كار دولت خودگردان است؛ اما اين تنها اولويت اين دولت نيست و بايد به ديگر اولويتهاي ملت و دولت نيز رسيدگي كنيم.
وي گفت: اولين اقدام براي ساخت يك جامعه‌ي قانونمند آن است كه امنيت را براي شهروند فلسطيني فراهم سازيم و اين امنيت تنها با داشتن يك حاكميت واحد،‌ قانون واحد و سلاح مشروع واحد تحقق خواهد يافت.
ابومازن افزود: ما روند اصلاحات را آغاز كرده‌ايم و اين اصلاحات را به رغم تمام مشكلات ادامه خواهيم داد و يكي ديگر از اولويت‌هاي كاري دولت انجام اصلاحات در موسسات دولتي و امنيتي است.
وي تاكيد كرد: ما به خوبي مي‌دانيم كه راه آسان نخواهد بود و اهداف ما با خيال‌پردازي يا معجزه محقق نخواهد شد؛ بلكه اين اهداف با تلاشهاي جدي قابل تحقق است.
ابومازن گفت: زمينهاي ما همچنان تحت اشغال اسراييل است، راه دراز و سخت است؛ اما برغم آن ما از اين راه باز نخواهيم گشت و همچنان تا رسيدن به روشنايي راه را ادامه خواهيم داد.
ابومازن در پايان سخنراني خود هم چنين با تاكيد بر حق زنان در شركت در موسسات عالي دولتي گفت: شركت زنان در عرصه‌ي سياسي آينده‌ي فلسطيني خود از مهمترين اقدامات براي انجام اصلاحات است.
وي هم چنين در پايان از تمام كشورهاي عربي، اسلامي و موسسات دولتي كه در حمايت و نظارت انتخابات فلسطين شركت كرده بودند، تشكر و قدرداني كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16984

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابومازن در مراسم تحليف: اسراييلي‌ها بايد ياد بگيرند زمين‌هايشان را با فلسطيني‌ها تقسيم كنند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016