دوشنبه 1 فروردین 1384

عنان تغييرات اساسي در سازمان ملل را خواستار شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

كوفي عنان از رهبران جهان خواسته است تا با تغييراتي اساسي در ساختار سازمان ملل، به عنوان نهادي كه بيش از 60 سال از تاسيس آن مي‌گذرد، موافقت كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه‌ي گاردين، طرح اين اصلاحات كه شامل پيش‌نويس گزارشي 63 صفحه‌اي است، به مجمع عمومي سازمان ملل ارايه خواهد شد و شامل تغييراتي در كميسيون جنجال‌برانگيز حقوق‌بشر، سخت‌گيري و نظارت بر قراردادهاي سازمان ملل و برنامه‌هاي تحريم و ايجاد يك بدنه‌ي حافظ صلح براي تقويت جامعه‌ي مدني در كشورهايي كه درگيري در آنها جريان دارد، مي‌باشد.

بر اساس اين گزارش، يكي از طرح‌هاي عمده، درخواست براي ايجاد يك شوراي حقوق بشر است كه احتمالا به يكي از نهادهاي سازمان ملل بدل خواهد شد و جاي كميسيون حقوق بشر را خواهد گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز حاكي است كه كوفي عنان، دبيركل سازمان ملل هم‌چنين خواستار يك شوراي امنيت توسعه‌يافته‌تر و شامل نمايندگان بيشتر شده است. وي مي‌گويد كه تصميمات اين شورا مبني بر استفاده از نيروي نظامي بايد از طريق يك سري اصول روشن هدايت شود.

اين گزارش هم‌چنين شامل يك استراتژي براي مبارزه با تروريسم است كه پنج نكته را در خود جاي داده است.

عنان هم‌چنين خواستار تصويب سريع پيماني جهاني عليه تروريسم هسته‌يي و مذاكرات فوري بر سر معاهده‌اي براي توقف اشاعه‌ي اورانيوم بسيار غني‌شده و پلوتونيم شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19575

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عنان تغييرات اساسي در سازمان ملل را خواستار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016