چهارشنبه 3 فروردین 1384

در نشست الجزاير، سران كشورهاي عربي قطعنامه‌اي براي ايجاد صلح در سرزمين‌هاي اشغالي صادر كردند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

سران كشورهاي عربي قطعنامه‌اي را با هدف ازسرگيري اقدامي براي ايجاد صلح ميان اسرائيل و فلسطين بر اساس بازپس‌گيري تمامي سرزمين‌هاي اشغالي اعراب و ايجاد فلسطين به عنوان كشوري مستقل به تصويب رساندند، با اين حال اسرائيل اين طرح را فورا رد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، هاني ملقي، وزير امور خارجه‌ي اردن گفت: درنشست اعراب (در الجزاير)، تمامي قطعنامه‌ها به ويژه قطعنامه‌اي كه به “ازسرگيري ابتكار صلح اعراب” مربوط مي‌شد، به تصويب رسيد.

وي كه در پايان نخستين روز نشست دو روزه‌ي سران كشورهاي عربي در الجزاير صحبت مي‌كرد،‌ افزود: ما موفق شديم اين طرح را بازگردانده و فعال سازيم، همه چيز به آرامي پيش رفت.

بر اساس اين گزارش، اين طرح اولين بار از سوي عربستان در نشست سال 2002 ميلادي در بيروت مطرح شد و از سوي اسرائيل رد شد. اين طرح سه مرحله‌اي اين بار از سوي اردن پيشنهاد شده است و تضمين حقوق پناهندگان فلسطيني را خواستار است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در نسخه‌اي در اين طرح كه در اختيار خبرگزاري فرانسه قرار گرفته، آمده است: بر اساس ابتكار صلح عرب، كشورهاي عربي مناقشه‌ي عرب و اسرائيل ‌را بررسي مي‌كنند و در چارچوب صلحي جامع با اسرائيل روابطي عادي را برقرار مي‌كنند.

بر اساس اين گزارش، يك مقام عالي‌رتبه‌ي اسرائيل به سرعت با اين طرح مخالفت كرده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19663

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در نشست الجزاير، سران كشورهاي عربي قطعنامه‌اي براي ايجاد صلح در سرزمين‌هاي اشغالي صادر كردند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016