پنجشنبه 18 فروردین 1384

"دروازه ستم" در آمریکا، سمیره رجب، ترجمه احمد مزارعی

از سایت: amin.org

دروازه ستم نام کتابی است که به توسط یکی از خبرنگاران با سابقه و محترم " رویتر" بنام " آلِن رالسنِر" نوشته شده است ، اهمیت این کتاب در این است که بیشتر بر اساس آمار و ارقام و مستندات رسمی بنا شده و این خود کمک فراوانی است در جهت شناخت چهره واقعی " دموکراسی" آمریکائی و چه تجاوزات و اجحافاتی که در زیر این نام بر ملیونها انسان اعمال میشود. مطالعه و تعمق در محتوای این کتاب بویژه برای کسانیکه نسبت به دولت آمریکا و دموکراسی خواهی آن توهمی دارند بسیار مفید است . نویسنده کتاب متاسفانه در مورد جنایات دولت آمریکا در زندانهای عراق و افغانستان اشاره ای ندارد، امٌا با وجود این به شرح اعمال وحشت انگیزی در زندانهای آمریکا می پردازد که غالب مردم آمریکا و شاید جهان از آن بی اطلاع باشند و این خود کمک بزرگی است در جهت افشای سیاستهای دروغین " دموکراسی" خواهی آمریکا.
در مورد تعداد زندانیان باید گفت که در آمریکا دو ملیون و دویست هزار نفرند و این تعداد زندانی نسبت به سایر کشورهای صنعتی بیشتر است . در مورد این کشورها می باید گفت که در مقابل هر یکصد هزار نفر در روسیه 628، انگلستان یکصد و سی و هشت، فرانسه نود نفر ، امٌا این رقم در آمریکا هفتصد و دو نفر است، در حالیکه جمعیت آمریکا پنج درصد جمعیت جهان است امٌا تعداد زندانیان بنسبت جمعیت بیست و پنج درصد است، نسبت زندانیان مرد سیاهپوست نسبت به مردان سفید پوست 8/1 و 25/1 است .
بودجه سالانه بخش اداری زندانهای ایالت کالیفرنیا 57 ملیون دلار در صورتیکه بودجه کارمندان اداره آموزش و پرورش این ایالت 42 ملیون دلار است . ایالت کالیفرنیا در دهسال گذشته ده هزار نفر از کارمندان و کارکنان موسسات مختلف را از کار اخراج نموده و در مقابل اداره زندانهای این ایالت ده هزار پلیس تازه باستخدام خود در آورده است . در این ایالت مخارج یک دانشجوی دانشگاه را سالانه 6000 ششهزار دلار در نظر گرفته اند، امٌا مخارج یک زندانی را سی و چهار هزار دلار معیٍن کرده اند.
در مورد تعمیرات، حفاظت و گسترش مجدٌد زندانها باید گفت بزرگترین بخش فعال از نظر اقتصادی است . شرکتهای بزرگ آمریکائی برای دست یابی باین معامله پر سود با هم به رقابتهای سرسختانه ای می پردازند، مجموع کارکنان ، کارمندان و کارگران این بخش از زندانهای ایالت کالیفرنیا مساوی است با مجموع مستخدمان سه شرکت بزرگ وال مارت، فورد و جنرال موتورز.
در بخش دیگر کتاب شرح تجاوزات وحشیانه در حق زندانیان است که بطور روزانه و بسیار گسترده اعمال میشود. در این زندانها اساساً بنای کار زندانبانان بر اساس تفکرات نژاد پرستانه ، فرهنگ تحقیر و تنبیه عمل میکند، همگی مسئولان زندان بغایت نژاد پرست و بدترین برخوردها را بویژه با ضعیف ترین زندانیان را دارند، مواد مخدر از هر نوع آن بهمان فراوانی بیرون در درون زندانها نیز یافت میشود، صدها هزار نفر از زندانیان مرد مورد تجاوز جنسی قرار میگیرند، باندهای نژاد پرست شبکه های گسترده ای از فروش مواد مخدر، قمار و فحشا، را در زندانها و در رابطه با بیرون اداره میکنند. زندانیان ضعیف زن و مرد بعنوان بردگان جنسی مورد خرید و فروش قرار میگیرند.
در نتیجه چنان فجایعی، وقتی فردی از زندان آزاد میشود، خشمگین تر، تحقیر شده و آلوده تر، آمادگی برای یک زندگی سالم را از دست میدهد و چه بسا که بسیار بدتر به زندگی سیاهتری دچار میگردد. در مورد زندانیان زن باید گفت که تعداد آنان دویست هزار نفر است و یکسوم آنان مادران تنها میباشند، غالب اینان بمثابه شکاری میمانند که مورد تحقیر و ضرب و جرح زندانبانان زن و مرد زندان قرار میگیرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

یکی از علتهای اصلی که موجب کثرت تعداد زندانیان در آمریکا گردیده این است که دو حزب حاکم در آمریکا در سالهای هفتاد تصمیم گرفتند که با باصطلاح جرم با شدت برخورد کنند زیرا از این راه میتوان از وقوع جرم بشتر جلو گرفت که متاسفانه نتیجه معکوس داده است ، در این دوره زندانیان به چهار برابر رسیده اند. غالب این زندانیان را نوجوانان کم سن و سال و از ملیتٌهای زنگین پوست بویژه آفریقا و آمریکای لاتین میاشند که همگی بعلت فقر بسوی فروش مواد مخدر روی میآورند، علت دیگر همانا قطع و یا کم کردن بودجه خدمات اجتماعی برای خانواده ها کم در آمد بوده است . در جامعه ای که پول با تمام قدرتش بر انسان حکم میراند طبیعی است که انسانهای بسیار به فقر و فاحشه کشیده شده و سرو کارشان بزندان بیفتد.
شرح مختصری بود از کتاب " آلٍن آلٍسنر" و بخوبی میتوان دریافت که چرا زندانهای آمریکائیها در عراق به آن فجایح گرفتار آمدند، زندانهای آمریکائیها در عراق در حقیقت مکانهائی است برای مسخ نمودن انسان، برای حیوانی کردن انسانیت انسان، بدون شک مسئولان آمریکائی در عراق دوره های این اعمال وحشیانه قبل از این در آمریکا از سر گذرانیده اند، آری آنان این توحش و بربرین خودرا تحت نام " دموکراسی" و بازور سر نیزه و شکنجه در حق مردم مظلوم عراق اعمال میکنند و این غضب کرامت و حیثیت انسانی است .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20240

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"دروازه ستم" در آمریکا، سمیره رجب، ترجمه احمد مزارعی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016