سه شنبه 30 فروردین 1384

طالباني: قانون اساسي جديد بر اساس انديشه‌ي مردم عراق و با حضور تمامي آنها تدوين خواهد شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


جلال طالباني ايجاد سياستي شفاف با هدف حل بحران‌هاي اقتصادي در عراق را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه‌ي الزمان -چاپ لندن- جلال طالباني، رييس جمهور عراق در گفت‌وگو با اين روزنامه تاكيد كرد، استفاده از راه حل نظامي جايگزين مناسبي براي جلوگيري از پديده‌ي تروريسم و تهديدهاي امنيتي فعلي نيست.

وي افزود: بعد از تشكيل دولت منتخب عراق نشانه‌هاي ثبات امنيتي تا قبل از پايان سال جاري آشكار مي‌شود.

جلال طالباني در ادامه نقش آيت‌الله العظمي سيدعلي سيستاني، مرجعيت شيعه عراق را در آرام كردن اوضاع متشنج عراق ستود و از اقدام روحانيون عراقي براي دخالت نكردن در امور سياسي و حضور در عرصه‌ي نصيحت و راهنمايي به مردم تشكر كرد.

وي گفت: قانون اساسي جديد بر اساس انديشه‌ي مردم عراق و با حضور تمامي آنها تدوين خواهد شد اما اين مساله مانع از آن نخواهد بود كه ما از نظريات ديگران و در راس آن تجارب كشورهاي مشابه بي بهره بمانيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس جمهور عراق درباره كاخ رياست جمهوري و رفتن به آن اظهار داشت: برخي از ساختمان‌هاي كاخ به موجب يك قرارداد اجاره‌اي دو ساله در اختيار نيروهاي آمريكايي قرار دارد كه علت حضور آنها هم تثبيت امنيت است كه البته بعد از پايان اجاره و يا بهبود امنيت، آنها كاخ را ترك خواهند كرد.

وي در ادامه گفت به روابطش با احزاب و گروه‌هاي سياسي ادامه خواهد داد و اين امر تاثيري بر مسووليت‌هاي رياست جمهوري‌اش نخواهد داشت.

طالباني ادامه داد: قرار است دفتر رياست جمهوري به منظور بررسي امور مردم عراق و رسيدگي به مشكلات آنها افتتاح شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21293

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'طالباني: قانون اساسي جديد بر اساس انديشه‌ي مردم عراق و با حضور تمامي آنها تدوين خواهد شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016