دوشنبه 19 اردیبهشت 1384

از بيم ممنوع الخروج شدن؛ وزراي پيشين دولت عراق در حال فرار از اين كشورند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


وزراي دولت سابق عراق در پي احتمال جلوگيري دولت جديد از خروج آنها به كشورهاي خارجي و به دليل بررسي پرونده‌ي اتهامات فساد وارده بر آنان، در حال فرار از اين كشور هستند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه‌ي اينديپندنت، دولت جديد ابراهيم الجعفري كه كابينه‌ي خود را روز گذشته (يكشنبه) تكميل كرد، بر مبارزه‌ي جدي با فساد فراگير ميان مقامات اين كشور تاكيد ورزيد.

دولت اياد علاوي نخست وزير سابق عراق، همواره به عنوان دولتي فاسد از سوي عراقي‌ها قلمداد شده است.

مقامات عراقي همچنين خاطر نشان كردند، برخي از وزراي دولت سابق به دليل ترس از عدم اجازه‌ي خروج آنها از كشور، به فرار از عراق مبادرت ورزيده‌اند.

در همين حال عدنان پاچه‌چي، يكي از سياستمداران عراقي، اعلام كرد: خبردار شده‌ام كه دولت جديد از خروج وزراي قبلي به ديگر كشورها جلوگيري به عمل مي‌آورد.

اين در حاليست كه تاجران عراقي در اين خصوص گفتند: از زمان خلع صدام از قدرت،‌ فساد به شدت در ساختارهاي دولت رخنه كرده است، يكي از تجار در ادامه گفت: برآنم كه از تجارت و سرمايه‌گذاري در عراق به طور كلي دست بكشم؛ چرا كه مقامات دولتي در زمينه‌هاي مختلفي خواستار پرداخت رشوه از سوي صاحبان سرمايه‌ و كمپاني‌ها هستند. با ادامه‌ي اين روند هيچ گونه سودي در اختيار ما قرار نخواهد گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پاچه‌چي همچنين اظهار داشت: بعيد مي‌دانم كه اتهامات وارده به وزيران سابق مبني بر فساد در ساختارهاي دولتي به دليل رقابت و رويارويي با كساني كه مورد پسند آنها نيستند، باشد.

اين در حالي است كه يكي از ديپلمات‌هاي عراقي گفت: وزراي دولت سابق عراق عمدتا به خاطر عدم مصونيت سياسي و به خاطر حفظ جانشان در پي اتهامات وارده، از عراق فرار مي‌كنند؛ چرا كه شبه نظاميان در صورت ايجاد آشوب‌ها، بيشتر تمايل به كشتن وزيران پيشين دارند تا اينكه وزيري از دولت جديد را مورد سوء قصد قرار دهند.

وي در ادامه يادآور شد: هم اكنون پس از گذشت دو سال از تهاجم آمريكا به عراق، مدت زمان قطع برق، بيش از زمان حكومت صدام است. همچنين تامين منابع سوخت و برقراري امنيت در اين كشور همواره از معضلات پيش روي دولت عراق بوده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22320

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'از بيم ممنوع الخروج شدن؛ وزراي پيشين دولت عراق در حال فرار از اين كشورند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016