پنجشنبه 15 اردیبهشت 1384

راي‌گيري براي انتخابات پارلماني در انگليس آغاز شد، ايرنا

لندن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۱۵‬
راي‌گيري براي انتخابات پارلماني در انگليس كه در آن سرنوشت دولت آينده اين كشور رقم مي‌خورد، از صبح روز پنجشنبه آغاز شد.

درب حوزه‌هاي راي‌گيري از ساعت هفت صبح به وقت محلي بر روي راي‌دهندگان باز شد و كار جمع آوري آرا تا ساعت ‪ ۱۰‬شب ادامه خواهد يافت.

بر اساس قانون انتخابات، زمان جمع آوري آرا قابل تمديد نيست و به محض پايان مهلت تعيين شده تمامي حوزه‌هاي راي‌گيري بسته مي‌شود.

راي‌دهندگان انگليسي در اين انتخابات نمايندگان خود را براي ‪ ۶۴۶‬كرسي مجلس عوام كه مجلس منتخب محسوب مي‌شود، گزينش خواهند كرد.

بر اساس آمارهاي رسمي بيش از ‪ ۴۴‬ميليون نفر از جمعيت ‪ ۶۰‬ميليوني كشور چهار پاره بريتانيا شامل انگليس، ولز، اسكاتلند و ايرلند شمالي واجد شرايط راي هستند، ولي پيش بيني مي‌شود اندكي بيشتر از ‪ ۵۰‬درصد از اين رقم در انتخابات شركت كنند.

سن راي دهي بر اساس قانون انتخابات انگليس ‪ ۱۸‬سال است.

رقابت انتخاباتي در انگليس عمدتا مبتني بر نظام حزبي است كه رقابت اصلي ميان سه حزب كارگر، محافظه‌كار و ليبرال دموكرات جريان دارد.

آخرين نظرسنجيها حاكي از پيشتازي حزب كارگر به رهبري "توني بلر" در اين انتخابات است.حزب كارگر در صورت پيروزي در اين انتخابات براي سومين دوره پياپي قدرت را در انگليس در دست خواهد گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نتايج نهايي انتخابات پارلماني انگليس نخستين ساعات صبح روز جمعه مشخص مي شود.

آخرين انتخابات پارلماني در انگليس ماه ژوئن سال ‪ ۲۰۰۱‬برگزار شده بود كه در آن حزب كارگر با كسب ‪ ۴۱۰‬كرسي از ‪ ۶۵۹‬كرسي مجلس عوام به پيروزي رسيده بود.

كرسيهاي مجلس عوام در دوره كنوني به ‪ ۶۴۶‬كرسي كاهش يافت.علت اين امر فعال شدن مجلس محلي در اسكاتلند و كاستن از سهم اين منطقه در مجلس عوام اعلام شده است.

محافظه‌كاران كه رقيب اصلي حزب كارگر محسوب مي‌شوند در انتخابات پارلماني گذشته ‪ ۱۶۵‬كرسي كسب كرده بودند و حزب ليبرال دموكرات نيز ‪۵۴‬ كرسي را به خود اختصاص داده بود.

پارلمان انگليس در دوره گذشته تنها شاهد حضور يك نماينده مستقل بود ولي پيش بيني مي‌شود تعداد نمايندگان مستقل در اين دوره افزايش يابد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22087

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'راي‌گيري براي انتخابات پارلماني در انگليس آغاز شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016