جمعه 6 خرداد 1384

روايت صدام از دستگيري خود: اگر تفنگ داشتم يا آمريكايي‌‏ها را مي‌‏كشتم يا شهيد مي‌‏شدم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

ديكتاتور سابق عراق در آخرين ديدار با وكيلش ضمن ابراز تأسف، گفت: اگر در لحظه آخر دستگيري تفنگ داشتم قطعاً يا يك سرباز آمريكايي را مي‌‏كشتم يا خودم به شهادت مي‌‏رسيدم.

به گزارش گروه اخبار بين‏الملل خبرگزاري كار ايران ( ايلنا ), "صدام" ديكتاتور سابق عراق كه در سال‌‏هاي حكومت خود بر عراق، ده‌‏ها تن از مراجع‌‏عظام تقليد، علما و مجتهدان مقيم شهرهاي مقدس اين كشور را با شكنجه،‌‏ قتل و ترور به شهادت رسانده در آخرين ديدار با وكيل مدافع خود با حالتي توأم با ابراز مظلوميت، گفت: قضا و قدر به من اجازه نداد تا در لحظه آخر دستگيري‌‏ام به شهادت برسم.
وي افزود‏: اي كاش در آن لحظه تفنگي داشتم تا دست‌‏كم يك سرباز آمريكايي را مي‌‏كشتم اما قضا و قدر به من اين اجازه را نداد.
روزنامه "القدس‌‏العربي" چاپ لندن نوشت: بر اساس گفته صدام, وي در منزل يكي از دوستانش در منطقه "الدوره" دستگير شد.
وي با اشاره به اينكه چند روزي را در اين منزل به سر برد، بدون ارائه توضيح بيشتر، گفت‌‏: دستگيري‌‏ام در نتيجه خيانت بود.
صدام ادعا كرد: دستگيري‌‏ام پيش از اذان مغرب انجام شد و من آماده نماز بودم و آياتي از قرآن را قرائت مي‌‏كردم و همان لحظه‌‏اي كه آماده نماز مي‌‏شدم صداي دوستم را كه در منزل پنهان شده بود شنيدم كه فرياد مي‌‏زد‏: آمريكايي‌‏ها آمدند!
وي كه در طول حكومت رژيم بعثي بر عراق، ده‌‏ها هزار تن از ايرانيان و عراقيان را زير فجيع‌‏ترين شكنجه‌‏ها به قتل رسانده، ادامه داد: سپس سربازان به‌‏سرعت آمدند و من را روي زمين انداختند و شروع به ضرب و شتمم كردند؛ آنها فك و پاي چپم را شكستند و پيشاني‌‏ام نيز در اثر ضربات وارده زخمي شد.
صدام در اين ديدار ابراز اطمينان كرد كه عراق در نهايت در برابر آمريكايي‌‏ها پيروز مي‌‏شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين به كساني كه آنها را "نيروهاي مقاومت" خواند درود فرستاد و به ملت فلسطين و همه بزرگان جهان و افراد خانواده خود نيز سلام ويژه رساند.
صدام كه سال‌‏ها با حمايت و همدستي آمريكايي‌‏ها به كشتار مردم ايران و عراق پرداخته در ادامه با دعوت شهروندان عراقي به صبر، بارها تكرار كرد كه اصلاً به قدرت فكر نمي‌‏كند و تمام هم‌‏وغمش عراقي شكست‌‏ناپذير و آزادي آن از دست اشغال‌‏گران آمريكايي است و تنها آرزوي شخصي‌‏اش نيز اين است‌ كه در كشور خود بميرد.
وي در پايان گفت: در طول مدت دستگيري‌‏ام عراق را ترك نكردم هر چند كه از مكاني به مكان ديگر منتقل شدم اما هرگز عراق را ترك نكرده و نخواهم كرد و فقط مي‌‏خواهم در عراق بميرم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23305

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روايت صدام از دستگيري خود: اگر تفنگ داشتم يا آمريكايي‌‏ها را مي‌‏كشتم يا شهيد مي‌‏شدم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016