شنبه 11 تیر 1384

62 درصد اسرائيلي‌‏ها از عقب‌‏نشيني از نوار غزه حمايت‌‏مي‌‏كنند، ايلنا

نظرسنجي‌ روزنامه اسرائيلي «يوديعوت آهارونوت»

تهران- خبرگزاري كار ايران

بر اساس آخرين نظرسنجي كه روزنامه اسرائيلي «يوديعوت آهارونوت» انجام داده است، حمايت اسرائيلي‌‏ها از خروج از نوار غزه به صورت ناگهاني افزايش يافته است.
به گزارش گروه اخبار بين‏الملل خبرگزاري كار ايران ( ايلنا ), بر اساس اين نظرسنجي 62 درصد از اسرائيلي‌‏ها طرح آريل شارون براي خروج از نوار غزه حمايت كرده‌‏اند و 31 درصد با آن مخالف هستند. اين در حالي است كه در نظرسنجي‌‏هاي هفته گذشته, درصد حاميان عقب‌‏نشيني 58 درصد و نسبت مخالفان 38 درصد بود.
رويترز گزارش داد: «اين تغييرنظر در حالي صورت مي‌‏گيرد كه در روزهاي اخير، شورش اسرائيلي‌‏هاي افراطي شدت گرفته بود. اين افراد كه با خروج اسرائيل از نوار غزه مخالف هستند، روز چهارشنبه براي جلوگيري از ورود فلسطينيان به اين منطقه بر روي جاده هاي ورودي ميخ و روغن پاشيدند و در اقدامي ديگر, يك فلسطيني را تا مرز بي‌‏هوشي كتك زدند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين حال تا پيش از اين جريانات حمايت اسرائيلي‌‏ها از طرح خروج از نوار غزه كمتر بود. بر اساس اين طرح, اسرائيل قصد دارد در اواسط مرداد ماه از 21 اقامتگاه در نوار غزه و 120 اقامتگاه ديگر در كرانه باختري عقب‌‏نشيني كند. اگر چه اين اقدام اسرائيل از نظر ميانجيان آمريكايي باعث احياء روند صلح خاورميانه خواهد شد، اما مخالفان اسرائيلي طرح خروج از نوار غزه معتقدند اين طرح به معناي دست‌‏كشيدن از حق مصرح آنان در «تورات» و تسليم شدن به قيام فلسطينيان است كه از سال 2000 آغاز شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25501

فهرست زير سايت هايي هستند که به '62 درصد اسرائيلي‌‏ها از عقب‌‏نشيني از نوار غزه حمايت‌‏مي‌‏كنند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016