جمعه 17 تیر 1384

استراو، القاعده را مسول حملات لندن معرفی کرد، احتمال انتحاری بودن انفجارهای اخیر لندن، مهر

جک استراو وزیرامورخارجه بریتانیا می گوید انفجارهای روزپنجشنبه درلندن که 50 تن را کشته و صدها تن را مجروح ساخت، به شیوه ای صورت گرفت که القاعده از آن استفاده می کند .
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی "سی اسپن" در آمریکا، استراو این اظهارات را زمانی عنوان کرد که تونی بلرنخست وزیربریتانیا برای رسیدگی به وضعیت انفجارها بطور موقت نشست گروه هشت را ترک و به لندن مراجعت کرده بود و وی به نمایندگی از بلر مسئولیت اداره نشست را بر عهده داشت.

گفتنی است گرچه ادعاهائی که در خصوص دست داشتن القاعده در حملات صورت می گیرد مورد تائید قطعی قرار نگرفته است لیکن گروهی که خود را سازمان سری و شاخه القاعده دراروپا می نامد، با انتشاربیانیه ای دریک پایگاه اینترنتی ، مسئولیت این حملات را برعهده گرفت و بسیاری از کارشناسان مسائل تروریسم نیز با قاطعیت شیوه کار را منصوب به القاعده می دانند.

همچنین بلر در این باره گفت جنایتکاران این عمل را " به نام اسلام" انجام دادند، اما بیشترمسلمانان جهان چنین عملیاتی را محکوم می کنند. بلرعهد کرد که جنایتکاران را تحویل عدالت دهد وگفت بریتانیا مرعوب چنین عملیاتی نخواهد شد.

گرچه بعضی از رسانه های دست راستی از زمان بعد از انفجار سعی داشتند این اقدام را به مسلمانان گره بزنند لیکن مقامات بریتانیا در تمام سطوح سیاسی و امنیتی - بویژه یکی از مقامات ارشد اسکاتلند یارد- از همان ابتدا عاملین این کار را کسانی عنوان کردند که اسلام آنها را تائید نمی کند.
-----------------------------

احتمال انتحاری بودن انفجارهای اخیر لندن


وزیر کشور انگلیس گفت احتمالا یک یا چند انفجار دیروز درلندن انتحاری بوده است.
به گزارش خبرگزاری "مهر" به نقل ازخبرگزاری فرانسه، چارلز کلارک وزیر کشور انگلیس درمصاحبه با شبکه خبری" بی بی سی " تصریح کرد: به طور حتم این احتمال وجود دارد که چند انفجار از عملیات تروریستی دیروز عملیات انتحاری با بمب باشد.

درهمین راستا مطبوعات چاپ لندن امروزجمعه درشماره های امروزخود احتمال انجام یک عملیات انتحاری درسلسله انفجارهای روز گذشته در لندن داده اند .

این روزنامه ها نوشتند: احتمال دارد انفجاری که دراتوبوس مسافربری در نزدیکی میدان راسل سکویر درفاصله چند متری روی داد ناشی از یک عملیات انتحاری باشد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

براساس آخرین امار رسمی اعلام شده ازسوی مقامات دولت انگلیس ، براثراین انفجاربمب در اتوبوس مسافربری درلندن دستکم دو تن کشته و شماری نیز زخمی شدند.

روزنامه های ایندیپندنت ، سند، دیلی میرو، دیلی اکسپرس ، دیلی میل چاپ لندن برای اثبات ادعای خود به اظهارات ریچارد جونز به عنوان یکی از کارشناسان اطلاعاتی استناد کردند .

جونز که به هنگام انفجاردراتوبوس مسافربری درمحل میدان تاویستوک بوده گفت: مردی با قد 80/1 سانتیمتری را دیده که بسیار عصبانی بوده و دائما به طرف کیفش خم می شده است.

وی افزود : من کاملا صورت او را دیدم که ازاتوبوس پیاده شد وبعد ازچند ثانیه اتوبوس منفجر وحداقل دو تن کشته شدند.

درصورتی که احتمال انجام عملیات انتحاری در رشته انفجارهای لندن ثابت شود این نخستین عملیات انتحاری خواهد بود که در اروپا رخ داده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25605

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استراو، القاعده را مسول حملات لندن معرفی کرد، احتمال انتحاری بودن انفجارهای اخیر لندن، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016