پنجشنبه 23 تیر 1384

مادلين آلبرايت با بروز انقلاب مخملي در جمهوري آذربايجان مخالفت كرد، ايرنا

باكو ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۲۳‬
خارجي. سياسي. انقلاب مخملي. جمهوري آذربايجان. آلبرايت
"مادلين آلبرايت" وزير امور خارجه اسبق آمريكا و رييس هيات مديره موسسه ملي دمكراسي اين كشور با احتمال انقلاب مخملي در جمهوري آذربايجان مخالفت كرد.

وي روز پنجشنبه در كنفرانس مطبوعاتي در باكو در رابطه با نتايج سفر دو روزه خود به جمهوري آذربايجان، ابراز اميدواري كرد كه انتخابات آينده پارلماني دراين كشور در فضايي آزاد و دمكراتيك برگزار شود.

آلبرايت افزود : همه رهبران و مقامهاي گروهها در ديدارها درباكو پايبندي خود را به برگزاري انتخابات آزاد و دمكراتيك اعلام كردند و جمهوري آذربايجان را با اميد پيشرفت اين كشور از طريق روشهاي مسالمت‌آميز ترك مي‌كنم.

به گفته مادلين آلبرايت ، وي آشنايي نزديكي با روساي جمهوري اوكراين و گرجستان دارد و آنها نيز خواهان برگزاري انتخابات شفاف و عادلانه و رسيدن به قدرت از طريق روشهاي مسالمت‌آميز بودند.

وي با تاكيد بر اين كه هر كشوري از تجربه خاص برگزاري انتخابات برخوردار است، در عين حال توجه به رويدادهاي صورت گرفته در كشورهاي ديگر را نيز ضروري خواند.

وي افزود : برگزاري انتخابات آزاد و دمكراتيك در جمهوري آذربايجان مطابق منافع دولت فعلي باكو و گروههاي مخالف آن است.

وزير امور خارجه اسبق آمريكا توجه بين‌المللي به انتخابات آينده پارلماني در جمهوري آذربايجان را با توجه به اهميت ژئوپلتيكي اين كشور مورد اشاره قرار داد و تامين آزادي بيان و تجمع قبل از انتخابات و فعاليت كميسيونهاي انتخاباتي را ضروري دانست .

"پاتريك مرلو" مسوول برنامه انتخاباتي موسسه ملي دمكراسي آمريكا نيز در اين كنفرانس مطبوعاتي ابراز اميدواري كرد كه نارسايي‌هاي موجود در انتخابات رياست جمهوري سال ‪ ۲۰۰۳‬ميلادي در جمهوري آذربايجان مربوط به تهيه ليست راي‌دهندگان ، در انتخابات آينده پارلماني در اين كشور از بين برود و شرايط يكساني براي همه نامزدها فراهم شود.

وي افزود: جمهوري آذربايجان امكان برگزاري انتخابات شفاف و دمكراتيك را دارد و اميدوارم در ماه نوامبر سالجاري (آبانماه) اراده سياسي لازم در اين زمينه به نمايش گذاشته شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مادلين آلبرايت روز سه‌شنبه براي ديدار دو روزه از جمهوري آذربايجان و بررسي وضعيت قبل از انتخابات پارلماني در اين كشور وارد باكو شد.

وي در اين سفر با رييس جمهوري آذربايجان، رهبران برخي احزاب سياسي و مسوولان و نمايندگان رسانه‌هاي جمعي و تشكلهاي غيردولتي اين كشور ديدار كرد.

انتخابات پارلماني در جمهوري آذربايجان در ششم نوامبر سال جاري ميلادي (‪ ۱۵‬آبانماه) برگزار خواهد شد .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25699

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مادلين آلبرايت با بروز انقلاب مخملي در جمهوري آذربايجان مخالفت كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016