چهارشنبه 6 مهر 1384

هنري كيسينجر: دولت بوش از حمايت گسترده‌ي مردمي برخوردار نيست، ايسنا

* ويتنام و عراق لكه‌ها‌ي سياهي در تاريخ آمريكا هستند
* اقدامات نظامي در عراق مثمرثمر نيست

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي


وزير امور خارجه‌ي اسبق آمريكا تاكيد كرد: منافع بين‌المللي ايجاب مي‌كند، اقدامات گروه‌هاي تندرو متوقف شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه‌ي الشرق -چاپ قطر- هنري كيسينجر، وزير امور خارجه‌ي اسبق آمريكا تصريح كرد: اقدامات تروريستي كه در شهرهاي بزرگ و پر جمعيت اتفاق مي‌افتد، طبيعتا شهروندان زيادي را قرباني خواهد كرد.

وزير امور خارجه‌ي اسبق آمريكا افزود: بايد راه‌حل عقلاني‌ براي متوقف ساختن خشونت‌ها و اقدامات گروه‌هاي تندرو در نظر گرفته شود.

وي در گفت‌وگو با مجله‌ي اتريشي «پرومن» اظهار داشت: نيروهاي آمريكايي در ابتدا توانستند، از خشونت‌ها و اقدامات گروه‌هاي مقاومت در عراق بكاهند؛ اما در حال حاضر آنچه مطرح است، اين است كه نيروهاي آمريكايي چگونه با اوضاع كنوني عراق مواجه خواهند شد.

وي با بيان اينكه اتخاذ بيش از حد اقدامات نظامي نمي‌تواند، مثمرثمر باشد، افزود: بايد به جاي اين اقدام هر چه سريعتر همه پرسي قانون اساسي و انتخابات پارلماني صورت گيرد تا به راه‌كار سياسي مطلوبي دست يافت.

كيسينجر ادامه داد: تشكيل دولت عراق مشكل اصلي نبود؛ بلكه مشكل اساسي بررسي راه‌ها، برنامه‌ها و چشم‌اندازهايي است كه بايد براي برقراري امنيت و ثبات عراق تحقق يابد.

وي خاطرنشان كرد: دولت جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا از حمايت گسترده‌ي مردمي برخوردار نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير امور خارجه‌ي اسبق آمريكا درباره‌ي شباهت عراق به ويتنام در دهه‌ي هفتاد گفت: ويتنام همانند لكه‌ي سياهي در تاريخ آمريكا است و ممكن است، تنها در اين مورد شبيه عراق باشد و در غير اين صورت اوضاع عراق و ويتنام هيچ شباهتي به يكديگر ندارند.

اين وزير اسبق آمريكايي تصريح كرد: مقاومت عراق نتوانسته است بر هيچ نقطه‌يي از عراق تسلط داشته باشد و از رهبري سياسي يكپارچه‌يي نيز برخوردار نيست.

وي در پايان نسبت به چشم‌اندازهاي صلح در خاورميانه و بهبود اوضاع اين منطقه ابراز اميدواري كرد و گفت: تمام كشورها هدف نهايي را دريافته‌اند؛ اما تا كنون مسير را گم كرده بودند.

كسينيجر با بيان اينكه آمريكا و اروپا در تحقق صلح در خاورميانه از كشورهاي عربي حمايت كنند، گفت: به‌رغم اختلافات آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي با جنگ عراق، تحقق صلح در خاورميانه مستلزم همكاري آمريكا و اروپاست.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26386

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هنري كيسينجر: دولت بوش از حمايت گسترده‌ي مردمي برخوردار نيست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016