یکشنبه 10 مهر 1384

انفجارهای بالی احتمالا عملیاتی انتحاری بوده اند، مهر

مقامات مبارزه با تروریسم اندونزی اعلام کردند که احتمال می رود انفجارهای روز گذشته در جزیره تفریحی "بالی" توسط بمبگذاران انتحاری صورت گرفته باشد.
به گزارش خبرگزاری "مهر" به نقل از بی بی سی، در انفجارهای روز گذشته در بالی دست کم 32 تن کشته و بیش از 100 تن دیگر مجروح شدند .

یکی از مقامات اندونزی، گروه جماعت اسلامی که از گروههای محلی است را عامل این انفجارها دانست .

کارشناسان پلیس در حال بررسی محل این انفجارها هستند که دو مورد آن ساعت هشت شب به وقت محلی در ساحل جیمباران رخ داد که دارای هتلها و رستورانهای متعدد برای گردشگران است و 10 دقیقه بعد بمب دیگری در رستورانی در کوتا منفجر شد که یکی از مهمترین مراکز خرید جزیره بالی است.

سوسیلو بامبانگ یودهویونو، رییس جمهوری اندونزی که ماه گذشته نسبت به وقوع حملات تازه تروریستی هشدار داده بود، گفته است عاملین این انفجارها دستگیر و مجازات خواهند شد.

وی برای مشاهده محل انفجارها به جزیره بالی سفر کرد.

حدود سه سال پیش نیز بمبی در یک کلوپ شبانه در همین محل رخ داد که به کشته شدن بیش از 200 نفر منجر شد. در آن انفجار نیز، جماعت اسلامی مقصر خوانده شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انفجارهای تازه، ضربه سختی است به مقامات اندونزی که در تلاش برای بهبود وضعیت امنیتی این کشور و جذب مجدد جهانگردان، دهها پیکارجو را دستگیر و محاکمه کرده اند.

به گزارش خبر گزاری فرانسه ، قربانیان انفجارهای بالی برای درمان به سنگاپور انتقال یافتند . در این انفجارها چند خارجی از جمله سه استرالیایی و یک ژاپنی کشته و چند خارجی از جمله شش تبعه کره جنوبی مجروح شده اند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26481

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انفجارهای بالی احتمالا عملیاتی انتحاری بوده اند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016