چهارشنبه 2 آذر 1384

اخوان المسلمين: از ما نترسيد! ما به دموكراسي متعهديم و به نتايج انتخابات آزاد و منصفانه احترام مي‌گذاريم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

معاون رييس اخوان المسلمين در مصر به يك روزنامه‌ي انگليسي گفت، هيچ نيازي براي ترس از اين گروه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، خيرات الشاطر معاون رييس اخوان المسلمين، به روزنامه‌ي گاردين گفت: اصلاحات دموكراتيك مي‌تواند تجديد حياتي در مصر باشد.

الشاطر اظهار داشت: درگيري‌هايي كه در روزهاي اخير در سراسر مصر بوجود آمد، نتيجه‌ي ترس دولت از موفقيت اخوان المسلمين بود. ما با اعمال فشار براي انجام تغييرات بسيج شديم تا كرسي‌هاي بيشتري را در اين انتخابات احراز كنيم. ما به دموكراسي متعهديم و به نتايج انتخابات آزاد و منصفانه احترام مي‌گذاريم.

نتايج انتخابات تاكنون نشان داده كه اين جنبش به عنوان يك گزينه‌ي سياسي واقعي از سوي عموم شناخته شده است.

اخوان المسلمين در اولين دور از مرحله‌ي دوم انتخابات پارلماني مصر 13 كرسي را از آن خود كرد و شمار كرسي‌هايش را با احتساب مرحله‌ي اول انتخابات به 47 كرسي رساند.

الشاطر اظهار داشت، اخوان المسلمين به دنبال نقش محدودي در پارلمان براي تشكيل يك بلوك پارلماني موثر است.

وي افزود: آنچه كه ما مي‌خواهيم، ظهور حيات جديد در مصر با ريشه‌ي ارزش‌هاي مذهبي است كه فرهنگ و جامعه‌ي مصر بر اساس آن ساخته شده است. ما معتقديم تسلط سياسي يك حزب يا يك گروه چه اخوان المسلمين باشد يا حزب حاكم يا حزب ديگر، مورد قبول نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون رييس اخوان المسلمين ادامه داد: اين جنبش اسلامي اميدوار است تا اصلاحات بنيادي و بسيار چشمگير و اصلاحات اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي را به دست آورد.

الشاطر گفت: موفقيت اخوان المسلمين نبايد هيچ كس را بترساند. ما به حقوق همه‌ي مذاهب و گروه‌هاي سياسي احترام مي‌گذاريم. انتخابات دموكراتيك آزاد و منصفانه اولين گام در مسير اصلاحات در جهت آينده‌اي بهتر براي مصر و كل منطقه است. ما امروز هيچ چاره‌اي به جز انجام اصلاحات نداريم.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27531

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اخوان المسلمين: از ما نترسيد! ما به دموكراسي متعهديم و به نتايج انتخابات آزاد و منصفانه احترام مي‌گذاريم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016