یکشنبه 4 دی 1384

دادگاه عالي ليبي حكم اعدام متهمان انتقال ويروس ايدز در اين كشور را لغو كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي


ديوان عالي ليبي با لغو حكم اعدام پنج پرستار بلغارستاني و يك پزشك فلسطيني كه به خاطر مبتلا ساختن كودكان ليبيايي به ويروس ايدز (ايچ.آي.وي) مورد اتهام واقع شده‌اند، بررسي اين پرونده را به دادگاه بدوي محول كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويتر، شش متهم ناقل ويروس ايدز كه از سال 1999 تاكنون زنداني بوده‌اند، توسط جوخه‌ي اعدام ليبي به اعدام محكوم شدند اما اين مساله به مانعي بر سر بهبود مناسبات طرابلس با كشورهاي غرب تبديل شده است.

تصميم ديوان عالي ليبي به دنبال توافق ليبي و بلغارستان در خصوص كمك مالي به كودكان مبتلا به ايدز در هفته گذشته اتخاذ شده است.

علي آلوس، قاضي ديوان عالي ليبي در جلسه‌ي استماع قضايي اظهار داشت: دادگاه فرجام خواهي پرستاران بلغارستاني و پزشك فلسطيني را مورد پذيرش قرار داده و پرونده را براي برگزاري محاكمه‌ي مجدد به دادگاه بدوي ارجاع مي‌كند.

اين در حالي است كه وكلاي مدافع متهمان به خبرگزاري رويتر گفتند، اين تصميم به معناي لغو حكم اعدام و بررسي مجدد پرونده توسط دادگاه بدوي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پنج پرستار بلغارستاني و يك پزشك فلسطيني به آلوده ساختن 426 كودك ليبيايي به ويروس ايدز در بنغازي متهم شده‌اند. متهمان خود را بي‌گناه خوانده و اعلام كرده‌اند از ترس شكنجه، به چنين اقدامي اعتراف كرده‌اند.

صوفيه (پايتخت بلغارستان) اتحاديه‌ي اروپا و واشنگتن حكم اعدام متهمان را ناعادلانه خوانده و آزادي شش امدادگر پزشكي را خواستار شده بودند.

ليبي نيز اعلام داشته در صورت پرداخت غرامت و هزينه‌ي درمان به كودكان مبتلا امكان لغو حكم اعدام وجود دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28108

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادگاه عالي ليبي حكم اعدام متهمان انتقال ويروس ايدز در اين كشور را لغو كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016