شنبه 10 دی 1384

تلويزيون دولتي سوريه، "عبد الحليم خدام" را خيانتكار و مزدور خواند، ايرنا

دمشق ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۰/۱۰‬

در پي پخش مصاحبه‌ي تلويزيوني "عبد الحليم خدام" معاون سابق رييس جمهوري سوريه با شبكه‌ي ماهواره‌يي "العربيه"، تلويزيون دولتي سوريه او را "مزدور و خيانتكار" توصيف كرد.

تلويزيون دولتي سوريه بعد از ظهر شنبه در يك گزارش گفت: "خدام از منزل اشرافي خود در پاريس، ميهنش را مورد حمله قرار داد و با اين كار مزدوري خود را به بيگانگان و طرفهاي لبناني دشمن سوريه، ثابت كرد".

در اين گزارش آمده است: خدام در مصاحبه‌ي طولاني خود با العربيه مدعي شد، گزارش‌هاي "دتلف مليس"، حرفه‌يي و غير سياسي بود، در حالي كه صدها گزارش و تحليل كارشناسان حقوقي از كشورهاي مختلف اثبات كرد كه گزارش‌هاي او غير حرفه‌يي و بيانيه‌يي سياسي است.

مليس، رييس سابق كميته‌ي بين‌المللي تحقيق در مورد ترور "رفيق الحريري" نخست وزير پيشين لبنان كه پارسال در انفجاري كشته شد، در دو گزارش خود به شوراي امنيت، سوريه را به دست داشتن در اين جنايت متهم ساخته است.

تلويزيون سوريه تاكيد كرد: ستايش خدام از عملكرد مليس، بي‌احترامي به ملت سوريه است كه در ماه‌هاي گذشته با انجام راهپيمايي‌ها و گردهمايي‌هاي مختلف، نظر خود را در اين زمينه اعلام كرده است.

گزارشگر تلويزيون سوريه خاطرنشان ساخت: سخنان خدام از داخل منزل اشرافي خود در مورد فقر مردم سوريه، احساسات آنان را جريحه دار كرده است. او از فساد سخن گفت، ولي چگونه مي‌توان باور كرد كه خدام كاخش را با حقوق محدود خود به عنوان يك كارمند بلندپايه ي دولتي خريداري كرده باشد.

وي افزود: خدام خود را هوادار اصلاح طلبي و دمكراسي مي‌خواند، در حالي كه افكار عمومي در سوريه و جهان عرب و ناظران بخوبي مي‌دانند كه تفكرات اين فرد، يكي از بزرگترين موانع در برابر اصلاحات و دمكراسي در كشور بود و تنها پس از دور كردن او از صحنه، چرخه‌ي اصلاحات به حركت درآمد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گزارشگر تلويزيون سوريه گفت: خدام كه تا سال ‪ ۱۹۹۸‬ميلادي، مسوول پرونده‌ي لبنان بود، "به سبب اشتباهات مكرر خود در تعامل با برادران لبناني و عملكرد نامناسب در برابر طرف‌هاي سياسي لبنان، از اين مسووليت بركنار شد، اشتباهات پياپي خدام، وضعيت كنوني در لبنان به بار آورد".

در اين گزارش آمده است: به نظر مي‌رسد، عبدالحليم خدام داوطلب شده است، به عنوان يك شاهد دروغين عليه سوريه شهادت دهد.

معاون سابق رييس جمهوري سوريه جمعه شب در مصاحبه‌ي اختصاصي با شبكه‌ي ماهواره‌يي العربيه، بشدت از عملكرد مسوولان سوري از جمله "بشار اسد" رييس جمهوري اين كشور انتقاد كرد و دست داشتن دولت سوريه در ترور رفيق الحريري را بعيد ندانست.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28169

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تلويزيون دولتي سوريه، "عبد الحليم خدام" را خيانتكار و مزدور خواند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016