پنجشنبه 13 بهمن 1384

منابع خبري فلسطين از پيوستن "حماس" به سازمان آزاديبخش فلسطين خبر دادند، ايرنا

بيروت، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۱۳‬

منابع خبري فلسطين روز پنجشنبه اعلام كردند: جنبش مقاومت اسلامي "حماس" در حال رايزني براي انتخاب نمايندگان خود به منظور عضويت در سازمان آزاديبخش فلسطين "ساف" است.

اين منابع گفتند: ظرف سه هفته آينده دمشق پايتخت سوريه شاهد نشست نمايندگان همه گروه‌هاي سياسي فلسطيني عضو ساف در بالاترين سطح ممكن و نيز نمايندگان حماس خواهد بود.

حماس و جنبش جهاد اسلامي دو گروه فلسطيني هستند كه تاكنون عضويت در ساف را نپذيرفته‌اند.

اين سازمان در دهه ‪ ۱۹۶۰‬ميلادي به رياست "ياسر عرفات" رييس فقيد حكومت خودگردان و با عضويت ‪ ۱۰‬گروه فلسطيني تاسيس شد و پس از مسموم شدن او به وسيله رژيم صهيونيستي رياست آن به "محمود عباس" جانشين سياسي عرفات رسيد.

برخي كارشناسان سياسي معتقدند كه پيروزي حماس در انتخابات مجلس فلسطين و لزوم تشكيل كابينه وحدت ملي دو عاملي است كه اين جنبش را به تجديد نظر در مواضع پيشين از جمله عدم عضويت در ساف وادار كرده است.

"علي بركه" مسوول بخش سياسي حماس در لبنان به خبرنگار "ايرنا" گفت: اين جنبش پس از مشورت با گروه‌هاي فلسطيني و تشكيل كابينه و نيز اصلاحات در ساف ممكن است به اين سازمان بپيوندد.

در همين ارتباط شماري از رهبران كليساهاي فلسطين آمادگي خود را براي همكاري با كابينه آينده حكومت خودگردان به رياست "حماس" اعلام كردند.

رييسان كليساها با صدور بيانيه‌اي كه روز پنجشنبه در مناطق فلسطيني‌نشين منتشر شد، بر لزوم "دوري از خشونت" تاكيد كردند.

در اين بيانيه آمده است: ما براي كساني كه در چنين مرحله دشواري اداره امور فلسطين را برعهده خواهند گرفت، دعا مي‌كنيم و براي همكاري با آنان آماده‌ايم.

آنان ابراز عقيده كردند كه همكاري با كابينه جديد حكومت خودگردان به نفع ملت فلسطين است و به تحقق آرمان‌هاي ملي بويژه عدالت و صلح در اين سرزمين كمك خواهد كرد.

رهبران مسيحيان فلسطين خاطرنشان كردند كه رسيدن به اهداف بايد به دور از خشونت و بااحترام به‌آزادي‌ها بويژه در زمينه‌هاي ديني، اجتماعي و فرهنگي صورت گيرد.

اين بيانيه را رييسان ‪ ۱۳‬كليسا در مناطق كرانه باختري و نوار غزه امضا كرده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بيش از ‪ ۱۰۰‬هزار نفر از ساكنان اين مناطق را مسيحيان تشكيل مي‌دهند.

حماس درانتخابات مجلس فلسطين كه ‪ ۹‬روز پيش برگزار شد، ‪ ۷۴‬كرسي كسب كرد و اين جنبش پس از دستور "محمود عباس" رييس حكومت خودگردان، اعضاي كابينه جديد را معرفي خواهد كرد.

در چنين شرايطي، نظاميان رژيم صهيونيستي روز پنجشنبه ‪ ۹‬مبارز فلسطيني را در مناطق مختلف كرانه باختري اسير كردند كه پنج نفر آنان عضو حماس هستند.

به گزارش منابع خبري فلسطين، صهيونيست‌ها پنج عضو حماس را در طولكرم، ‪۲‬ عضو جنبش جهاد اسلامي فلسطين را در روستاي بني‌نعيم در الخليل و ‪ ۲‬عضو جنبش ملي آزاديبخش فلسطين "فتح" را نزديك رام‌الله به اسارت درآوردند.

هم اكنون ‪ ۹‬هزار و ‪ ۵۰۰‬فلسطيني در بازداشتگاه‌هاي اسراييل در شرايط نامناسب بسر مي‌برند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28671

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'منابع خبري فلسطين از پيوستن "حماس" به سازمان آزاديبخش فلسطين خبر دادند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016