شنبه 29 بهمن 1384

جلسه‌ي افتتاحيه‌ي پارلمان فلسطين، عباس از حماس خواست دولت را هرچه سريعتر تشكيل دهد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


محمود عباس از حماس خواست تا هرچه سريعتر دولت آينده را تشكيل دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از شبكه‌ي تلويزيوني الجزيره، محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان كه امروز (شنبه) در افتتاحيه‌ي جلسه‌ي پارلماني تشكيلات خودگردان بعد از اداي سوگند نمايندگان سخنراني كرد و امروز را يك روز مهم و تاريخي در سرنوشت ملت و سرزمين فلسطين توصيف كرد و گفت: اميدواريم نمايندگان منتخب مسووليت‌هايشان را به خوبي انجام دهند.

وي در ادامه از ناظران بر انتخابات تشكر كرد و اين پيروزي تاريخي را كه دستاوردي مهم در تاريخ فلسطين به شمار مي‌رود، به ملت فلسطين تبريك گفت و اظهار داشت: خشنودي كامل زماني است كه بيت‌المقدس به پايتخت فلسطين تبديل، تمامي اسرا آزاد و آزادي در اين سرزمين به ارمغان آورده شود و به آرزوهاي ياسر عرفات، موسس تشكيلات خودگردان جامه‌ي عمل پوشانده شود.

عباس با تبريك به نمايندگان پارلمان كه در زندان‌هاي اشغالگران به سر مي‌برند، وعده داد كه براي آزادي‌شان تلاش خواهد كرد.

وي در ادامه از حماس كه اكثريت آرا را در نتايج انتخابات به خود اختصاص داده بود، خواست تا هرچه سريعتر دولت جديد را تشكيل داده و برنامه‌هاي لازم را تهيه كند.

عباس خطاب به نمايندگان افزود: شما امروز مسووليت دشوار و مهمي به گردن داريد، چرا كه مصلحت ملي اولين و آخرين هدف است و اميدوارم كه دولتمردان دولت جديد بتوانند بر اساس منافع ملت و آرزوهاي آنها عمل كنند.

وي در ادامه توافقنامه‌ي اسلو را يك حقيقت بزرگ سياسي توصيف كرد كه همه بايد به آن پايبند باشند.

وي خاطرنشان كرد: نهايتا تمامي گروه‌هاي فلسطيني حق اعتراض به اين توافقنامه را دارند و ما اعتراضات آن‌ها را مي‌پذيريم.

عباس با بيان تاريخچه‌اي از توافقنامه‌ي اسلو و تشكيل دولت فلسطين و تاسيس شوراي قانونگذاري، به حوادث صورت گرفته در تاريخ فلسطين اشاره كرد.

وي هم‌چنين درخصوص پرونده‌ي مرگ ياسرعرفات، رييس فقيد تشكيلات خودگردان اظهار داشت كه اين پرونده هم‌چنان باز است و ما نيز مثل تمامي فلسطينيان خواهان روشن شدن آن هستيم.

عباس ضمن تقدير از تلاش‌هاي جامعه‌ي بين‌المللي به ويژه‌ي جورج بوش، رييس‌جمهور آمريكا و همچنين كشورهاي عربي و اسلامي در حمايت از مردم و دولت فلسطين، به موارد نقض آتش بس از سوي اسراييل اشاره كرد.

وي با اشاره به توافقنامه‌ي آتش‌بس بين گروه‌هاي فلسطيني و اسراييلي خاطرنشان كرد: ‌به رقم اين توافقنامه نيروهاي اسراييلي به اقدامات خود مبني بر حمله به فلسطينيان، ترور و دستگيري اعضاي مقاومت ادامه دادند.

وي خطاب به حاضران در جلسه‌ي شوراي قانونگذاري فلسطين اظهار داشت: من به عنوان رييس هيات و رييس كميته‌ي اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين تاكيد مي‌كنم كه به تمام تعهداتم در دولت جديد براساس مذاكرات به عنوان راه حل استراتژيكي براي تحقق اهداف فلسطينيان و روند صلح با اسراييل ادامه خواهم داد.

وي همچنين بر ادامه‌ي مقاومت مسالمت‌آميز فلسطينيان تحت سلاح واحد و قانوني تاكيد كرد.

رييس تشكيلات خودگردان خاطرنشان كرد: ادامه‌ي سياست‌هاي نادرست اسراييل تنها به افزايش بحران و پيچيدگي امور در روند صلح در خاورميانه منجر مي‌شود.

وي افزود: من به خواست مردم فلسطين مبني بر تحقق اهدافشان ايمان دارم و معتقدم كه اين امر با مساعدت كميته‌ي چهارجانبه و ديگر كشورها براساس قوانين بين‌المللي امكان‌پذير است.

عباس در ادامه عنوان داشت: انتخاب حماس از سوي مردم فلسطين و كسب اكثريت كرسي‌هاي پارلمان اصلي اين جنبش نبايد به بهانه‌يي براي اعمال فشار عليه دولت و ملت فلسطين تبديل شود زيرا مردم فلسطين نبايد به دليل انتخابات دموكراتيك خود كه با حضور در پاي صندوق‌هاي راي صورت گرفت، مواخذه شوند.

وي همچنين نسبت به انجام اصلاحات در دولت فلسطين و همچنين تلاش در اين زمينه ابراز آمادگي كرد و افزود: دولت فلسطين بايد به قوانين احترام بگذارد و موضع‌گيري قانوني متحدي را كه به تشكيل كشور مستقل فلسطين به پايتختي قدس شريف منجر شود، در پيش گيرد.

عباس مسايل امنيتي و حفظ امنيت شهروندان فلسطيني را مسووليتي بزرگ براي دولت دانست و افزود: نبايد اجازه دهيم كه با بحران امنيتي به حقوق هيات‌هاي خارجي در فلسطين تجاوز شود.

وي بيت‌المقدس را قلب فلسطين دانست و افزود: براي همه روشن است كه اسراييل با محاصره اين شهر و اخراج ساكنان فلسطيني آن قوانين بين‌المللي را نقض كرده است.

وي متعهد شد كه به تلاش‌هايش براي ارايه خدمات بيشتر به ساكنان بيت‌المقدس ادامه دهد.

وي همچنين ضمن درخواست از "همسايگان اسراييلي‌"اش مبني بر برگزاري انتخابات عمومي در اسراييل و مشاركت در اين انتخابات، اظهار داشت: ادامه اشغالگري‌ها، شهرك‌سازي‌ها، ايجاد موانع، ساخت ديوار حائل و همچنين ادامه‌ي سياست‌هاي ترور و دستگيري تنها روح نفرت و خشونت را افزايش مي‌دهد.

رييس تشكيلات خودگردان تاكيد كرد:‌ ما بايد فرهنگ زندگي را به مردم‌مان بياموزيم نه فرهنگ مرگ را.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: ما خواهان راه‌حلي عادلانه و فراگير هستيم كه بتواند تمامي اهداف مردم‌مان را تحقق ببخشد و هرگز راه‌حل جزيي را در اين زمينه نمي‌پذيريم.

عباس در پايان تاكيد كرد كه دولت فلسطين منتظر تصميم‌گيري اسراييل مبني بر از سرگيري مذاكرات با فلسطينيان است.

وي افزود: ما ضمن ابراز آمادگي براي انجام اين مذاكرات به جهانيان اعلام مي‌كنيم كه خواهان صلحيم.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28902

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلسه‌ي افتتاحيه‌ي پارلمان فلسطين، عباس از حماس خواست دولت را هرچه سريعتر تشكيل دهد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016