چهارشنبه 2 فروردین 1385

بوش: عراق با جنگ داخلي رو به رو نيست، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۰۲‬

"جورج بوش" رييس جمهوري آمريكا كه معتقد است عراق گرفتار جنگ داخلي نشده است ، از سران عراق خواست با خشونت‌هاي فرقه‌اي مقابله كنند.

به گزارش روز چهارشنبه شبكه خبري بي‌بي‌سي، بوش اظهار داشت سربازان آمريكايي تا پايان دوران زمامداري او يعني تا ژانويه ‪ ۲۰۰۹‬در عراق باقي خواهند ماند.

بوش در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره خروج نيروهاي نظامي آمريكا از عراق گفت: "اين هدفي است كه روساي جمهوري بعدي آمريكا و دولتهاي آينده عراق درباره آن تصميم خواهند گرفت."
رييس جمهوري آمريكا، روز سه‌شنبه‌در نشست مطبوعاتي كه در كاخ سفيد برگزار كرد، با اشاره به اين مطلب كه مردم عراق از چشم انداز جنگ داخلي فاصله گرفته‌اند افزود: "مردم عراق مي‌توانستند اتحاد خود را از دست بدهند، اما اين كار را نكردند."
وي با اشاره به ارتش عراق به عنوان يك نمونه از همبستگي ميان عراقي ها، گفت، اين نيروها متحد هستند و به دام اختلافات فرقه‌اي نيافتاده‌اند.

بوش اظهاراتي مبني بر اين كه عراق در ورطه جنگ داخلي قرار دارد، رد كرده و گفت، اروپاييان هدايت گفتگوها در مورد بحران هسته‌اي ايران را برعهده خواهند داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"اياد علاوي" نخست وزير سابق عراق، يكشنبه گفته بود عراق در چنگال جنگ داخلي گرفتار شده كه مي‌تواند اين كشور را تجزيه كند.

رييس جمهور آمريكا، علاوي را مردي خوب توصيف كرد ،اما گفت :دراين مورد اشتباه مي‌كند.

اظهارات بوش در حالي ابراز مي‌شود كه به گفته پليس عراق ديروز، حداقل ‪ ۱۸‬تن در حمله مردان مسلح به پاسگاه پليس شهر "مقداديه"، در شمال شهر بغداد، كشته شده اند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29413

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوش: عراق با جنگ داخلي رو به رو نيست، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016