پنجشنبه 4 اسفند 1384

كشتار مسلمانان در عراق شدت گرفت، ايرنا

بغداد، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۰۴‬

در پي انفجارهاي روز چهارشنبه در مرقدهاي امام "علي هادي(ع)" و امام "حسن عسكري(ع)" تهديد، خشونت و كشتار مسلمانان توسط عوامل مشكوك در عراق شدت گرفته است.

گزارشهاي منابع خبري در روز پنجشنبه حاكي از كشته شدن ‪ ۴۷‬نفر از شيعيان ساكن در منطقه "نهروان" در جنوب بغداد توسط افراد ناشناس است.

براساس اين خبر اجساد اين كشته‌شدگان كه در بين آنها زن و كودك نيز ديده مي‌شود، در جنوب شرقي پايتخت عراق كشف شدند.

همچنين افراد مسلح در نزديكي منطقه موسوم به "مثلث مرگ" كه پيشتر مركز و كانون گروه‌هاي تكفيري و سلفي بوده است، برضد ساكنان اين مناطق دست به تعرضهاي مسلحانه زده‌اند.

براساس گزارشهاي دريافتي، گروههاي مسلح به منازل برخي ساكنان شهر "محموديه" در جنوب بغداد با خمپاره حمله كرده‌اند.

شهر محموديه كه در منطقه مثلت مرگ واقع شده، اغلب شهروندان آن، شيعيان هستند.

همچنين گزارش ديگري حاكيست كه افراد مسلح ناشناس در منطقه "الحصوه" يكي ديگر از مناطق همجوار منطقه مثلث مرگ، منازل مسكوني ساكنان اين منطقه را با خمپاره مورد حمله قرار دادند.

از سوي ديگري گفته مي‌شود كه دولت و نيروهاي مردمي در منطقه "مدائن " (‪ ۲۵‬كيلومتري جنوب بغداد) يك شكنجه گاه را كشف كرده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرها حاكيست كه اين شكنجه‌گاه كه وسايل شكنجه در آن ديده مي‌شود در مرقد "سلمان فارسي" توسط برخي گروههاي مسلح ناشناس ايجاد شده‌است.

همچنين در بيانيه حزب اسلامي عراق كه نسخه‌اي از آن لحظاتي قبل در اختيار دفتر ايرنا در بغداد قرارگرفت، آمده است: افراد مسلح ناشناس از شب گذشته تاكنون به ‪ ۱۱۰‬مسجد در سراسر عراق حمله كرده‌اند.

بيانيه اين تشكل خبر مي‌دهد كه افراد مسلح تعدادي از ائمه و موذنين و نمازگزاران مساجد اهل سنت را به قتل رسانده يا دستگير كرده‌اند.

بسياري از شخصيتهاي سياسي و تحليلگران واقعه انفجار عتبات عاليه سامرا را تلاشي ديگر در جهت تشديد اختلافهاي مذهبي درعراق مي‌دانند.

از زمان فروپاشي رژيم بعث در عراق و اشغال عراق توسط آمريكا و انگليس تلاشهاي مرگباري براي ايجاد و تشديد اختلاف بين اهالي شيعه و سني عراق انجام شده است.

در پي اين اقدامها توسط گروههاي مختلف دهها هزار نفر از اهالي عراق به خصوص شيعيان در حوادث مختلف همانند انفجار بمب، ترور و غيره كشته شده‌اند.

مراجع شيعه عراق به خصوص آيت‌الله "سيد علي سيستاني" با دورانديشي از پيروان خود خواسته‌اند كه از اقدامات انتقام جويانه در قبال كشتاري كه متحمل مي‌شوند، ممانعت كنند.

رهبران برجسته اهل سنت عراق نيز تلاش‌هايي براي جلوگيري از اختلافهاي مذهبي انجام داده‌اند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28958

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كشتار مسلمانان در عراق شدت گرفت، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016