دوشنبه 7 فروردین 1385

بشار اسد: كسي در سوريه حريري را تهديد نكرد، نه من و نه شخص ديگري، ايسنا

- اوضاع فعلي عراق شبيه يك باتلاق است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل


بشار اسد با رد هرگونه دخالت دولتش در حادثه‌ي ترور رفيق حريري تاكيد كرد: كسي در سوريه حريري را تهديد نكرد، نه من و نه شخص ديگري.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از پايگاه اينترنتي ايلاف، بشار اسد، رييس جمهور سوريه، در گفت‌وگو با شبكه‌ي تلويزيوني بي. بي .سي در مصاحبه‌اي كه به زبان انگليسي انجام شد با تاكيد بر عدم دخالت دولتش در حادثه‌ي ترور رفيق حريري، نخست وزير فقيد لبنان اظهار داشت: كسي در سوريه حريري را تهديد نكرد نه من و نه شخص ديگري. هم چنين اين شيوه‌ي برخورد من با كسي نيست.

اين مصاحبه يك ساعته در حالي انجام شد كه ترديدي در خصوص دست داشتن سوريه در انفجار 14 فوريه 2005 در بيروت كه موجب كشته شدن نخست وزير اين كشور و 22 تن از همراهانش شد، وجود دارد.

از زمان وقوع حادثه‌ي ترور حريري، دمشق براي همكاري با كميته‌ي بين‌المللي تحقيق تحت فشار است و طي ماه جاري بشار اسد موافقت خود را براي ديدار با بازرسان سازمان ملل اعلام داشته است.

قاضي سرژ برامرتز، قاضي بلژيكي كه رياست كميته‌ي تحقيق را بر عهده دارد، معتقد است كه همكاري اساسي سوريه در اين مساله پيشرفت قابل ملاحظه‌يي را در روند تحقيقات ايجاد خواهد كرد.

اسد در اين گفت‌وگو درباره‌ي نقش احتمالي سوريه در ترور نخست وزير فقيد لبنان تاكيد كرد: اولا صد در صد اعلام مي‌كنم كه هيچ مدركي عليه سوريه وجود ندارد. دوما اينكه حريري دوست سوريه بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به جنگ آمريكا در عراق ضمن ابراز ناخرسندي از آن گفت كه انتظار مي‌رود سرنگوني نظام صدام توسط نيروهاي آمريكايي موجب هرج و مرج و ايجاد مقاومت در عراق شود.

اسد اوضاع فعلي عراق را به يك باتلاق تشبيه كرد و نسبت به كشيده شدن به سوي اين باتلاق هشدار داد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29445

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بشار اسد: كسي در سوريه حريري را تهديد نكرد، نه من و نه شخص ديگري، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016