پنجشنبه 25 خرداد 1385

دولت حماس خواهان آتش بس با اسرائيل شد، ايرنا

بيروت، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۳/۲۵‬

کابينه حکومت خودگردان فلسطين به سرپرستی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" روز پنجشنبه خواهان آتش بس با اسرائيل و گفت‌وگو با گروه‌های فلسطينی برای توقف شليک موشک به شهرک‌های يهودی‌نشين در اسرائيل شد.

"غازی حمد" سخنگوی دولت حماس امروز (پنجشنبه) با اعلام اين خبر افزود که حماس پيشنهاد کرده‌است عمليات نظامی و شليک موشک به سرزمين اشغال‌شده فلسطين در سال ‪ ۱۹۴۸‬ميلادی،اسراييل، برای يک هفته متوقف شود مشروط به اين که اسرائيل اعضا و رهبران حماس را هدف قرار ندهد.

حماس پس از ‪ ۱۶‬ماه خويشتن‌داری و رعايت آتش‌بس با اسرائيل از روز شنبه گذشته و در پاسخ به جنايت اين رژيم در غزه که شهادت ‪ ۱۰‬غيرنظامی فلسطينی منجر شد، شليک موشک به اسرائيل را ازسرگرفت.

پس از اين اقدام، "عمير پرتز" وزير جنگ اسرائيل تهديد کرد که رهبران سياسی و نظامی حماس را ترور خواهد کرد.

منابع خبری فلسطين امروز به نقل از "اسماعيل هنيه" نخست وزير حکومت خودگردان و از رهبران حماس گزارش کردند که وی در ديدار با فرماندهان گردان‌های عزالدين قسام، شاخه نظامی اين جنبش، از آنان خواسته است عمليات نظامی ضد اسرائيل را متوقف کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين منابع افزودند که پيشنهاد هنيه با استقبال "خالد مشعل" رييس دفتر سياسی حماس روبه‌رو شد که در دمشق، پايتخت سوريه به‌سرمی‌برد.

در چنين شرايطی، جنبش جهاد اسلامی فلسطين امروز با ‪ ۵‬موشک شهرک يهودی نشين "سديروت" در فلسطين اشغالی را هدف قرار داد که در جريان آن دست کم دو اسرائيلی زخمی شدند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30519

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دولت حماس خواهان آتش بس با اسرائيل شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016