شنبه 31 تیر 1385

آمريکا تحويل بمب به اسرائيل را تسريع می کند، بی بی سی

از آمريکا خبر می رسد که دولت جورج بوش، رييس جمهور اين کشور تصميم دارد بمب های با هدف گيری دقيق را زودتر از موعد به اسرائيل تحويل دهد.

روزنامه نيويورک تايمز نوشته است اسرائيل هفته گذشته در پی آغاز حملات هوايی خود به لبنان از آمريکا خواست تحويل اين بمب ها را تسريع کند.

مقام های آمريکايی به اين روزنامه گفته اند اين تقاضا که به طور علنی اعلام نشده است، غير عادی بوده و نشان می دهد که اسرائيل قصد دارد به اهداف متعددی در لبنان حمله کند.

اين مقام ها گفته اند اين سلاح ها که از طريق ماهواره و اشعه ليزر هدايت می شوند، بخشی از فروش چند ميليون دلاری اسلحه به اسرائيل است که سال گذشته به تصويب رسيد و اسرائيل می تواند در هر زمانی که بخواهد، آنها را دريافت کند.

در همين حال، اسرائيل همچنان به تهاجم خود به مواضع حزب الله ادامه داده و مناطق مرزی جنوب لبنان را هدف بمباران های سنگين قرار داده است.

مشخص شده که طی سه روز اخير، نيروهای اسرائيلی با وجود مقاومت سرسخت حزب الله، دو روستای لبنان را اشغال کرده اند.

نيروها و تانک های اسرائيلی آماده تهاجم های بيشتر هستند اما اسرائيل تاکيد می کند که تجاوز گسترده زمينی قريب الوقوع نيست.

اسرائيل می گويد حملات مرزی برای دسترسی به پناهگاه های زيرزمينی و تونل های متعلق به حزب الله که از طريق حملات هوايی نمی توان آنها را تخريب کرد، ضروری است.

ارتش اسرائيل تلاش دارد توانايی حزب الله در حملات راکتی به شهرهای اسرائيل را در هم بکوبد و می گويد اين کار ممکن است چند هفته طول بکشد.

لبنان گفته است اگر اسرائيل دست به تجاوز زمينی بزند، ارتش آن کشور وارد جنگ خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جنگ جاری لبنان بيش از نيم ميليون نفر از اهالی اين کشور را بی خانمان کرده و غيرنظاميان ساکن مناطق جنوبی همچنان به سمت شمال در حرکت هستند اگرچه که بسياری از آنان در منطقه باقی مانده و در آن گير افتاده اند.

در اثر اين جنگ بيش از ۳۰۰ لبنانی کشته شده اند که بيشتر آنها غيرنظامی بوده اند. در طرف اسرائيل نيز حدود ۳۰ نفر کشته شده اند.





دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31040

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آمريکا تحويل بمب به اسرائيل را تسريع می کند، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016