جمعه 12 آبان 1385

بوش مبارزات انتخاباتی‌اش را برای کانديداهای حزب جمهوری‌خواه آغاز کرد، ايسنا

"دموکرات‌ها برنامه‌ای برای پيروزی در عراق ندارند"

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يی


در حالی که تنها چهار روز ديگر به زمان برگزاری انتخابات سرنوشت ساز ميان دوره‌يی کنگره‌ی آمريکا باقی مانده، جورج بوش تلاش‌های سياسی خود را برای نجات جمهوری خواهانی که با امواج خشم مردم کشورشان به خاطر جنگ در عراق مواجه شده‌اند آغاز کرد. وی قرار است ظرف ۶ روز با سفر به ۱۰ ايالت مختلف به حزب جمهوری‌ خواهش که به لحاظ تاريخی نقش تعيين‌کننده‌يی را در انتخابات ميان دوره‌يی ايفا نموده، نيرو و انرژی دوباره ببخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، جورج بوش رييس‌ جمهور آمريکا، در آغاز مبارزات انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه در جمع صدها تن از حاميان پرشور حزب متبوعش اظهار داشت: می‌دانم که در اين مسابقه تا پايان در کنار من خواهيد بود. ما سنا و مجلس نمايندگان را از آن خود خواهيم کرد و در اين انتخابات پيروز خواهيم شد، چرا که به ارزش‌ها و اصول مردم آمريکا واقفيم.

بوش همچنين با اشاره به دموکرات‌هايی که از حمايت گسترده‌ی مردم آمريکا در نظرسنجی‌های اخير برخوردار شده‌اند، گفت که حزب دموکرات تصور می‌کند که اين انتخابات به پايان رسيده است.

وی افزود: آن‌ها نمی‌دانند که مردم مونتانا هنوز رای نداده‌اند.

رييس‌جمهور آمريکا در ادامه‌ی سخنرانی خود دموکرات‌های کشورش را به خاطر اظهارات اخيرشان در خصوص وضعيت جنگ در عراق به باد انتقاد گرفت و در اين باره بيان داشت: دموکرات‌ها هيچ طرح و برنامه‌ای برای پيروزی در جنگ ندارند. آن‌ها فاقد هر گونه ايده و نظر در زمينه‌ی کسب پيروزی هستند.

بوش در ميان تشويق‌های حاميان حزب جمهوری خواه تصريح کرد: انتقادات تند و تيز، طرح و برنامه‌ی پيروزی قلمداد نمی‌شود.

وی که همواره به طور متمردانه‌يی از تصميمش مبنی بر تهاجم نظامی به عراق در مارس سال ۲۰۰۳ دفاع کرده در ادامه خاطرنشان ساخت: شما نمی‌توانيد در جنگ پيروز شويد مگر آنکه واقعا بخواهيد برای پيروزی بجنگيد. ما در بحبوحه‌ی جنگ عليه ترور بسر می بريم و يکی از بنيادی‌ترين نبردها در عراق در حال انجام است. با وجود اين دموکرات‌ها برنامه‌ای برای پيروزی ندارند. ما تنها در صورتی ناکام خواهيم ماند که پيش از تکميل ماموريت اين کشور را ترک کنيم و اين دقيقا همان چيزی است که دموکرات‌ها می‌خواهند.

بوش علاوه بر اين بار ديگر هشدار داد که چنانچه دموکرات‌ها نبض قدرت را درکنگره‌ی کشورشان بدست گيرند، از طريق ابطال برنامه‌های کاهش مالياتی وی، نرخ ماليات در آمريکا را به طور چشمگيری افزايش خواهند داد و اين مساله باعث می‌شود که دولت آمريکا از اختيارات گسترده جهت مبارزه با تروريسم برخوردار نباشد.

وی همچنين هشدار داد، دموکرات‌ها در زمينه‌ی ماليات قصد دارند از هر کس که پيدا کنند ماليات بگيرند.

اين در حاليست که مبارزات انتخاباتی جورج بوش برای کانديداهای حزبش در ۱۵ ايالت آمريکا با هدف افزايش شانس پيروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات ميان دوره‌يی کنگره آغاز شده است.

در همين حال يک مقام ارشد دولت بوش که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد: ما نگاه خود را به انرژی و نيروی بوش در نقاطی معطوف کرده‌ايم که می‌توان به بهترين شکل برای کانديدای حزب جمهوری‌خواه جلب آرا کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پرزيدنت بوش در حالی در سالن بزرگ متراپارک در جمع فعالان پرشور حزب جمهوری‌خواه پشت تريبون سخنرانی قرار گرفت که از اطمينان و يقين کافی برخودار نبود.

بوش از حاضرين خواست که هم قطاران جمهوری‌خواه را يافته و به آن‌ها بگويند که ما وظيفه داريم رای دهيم. دموکرات‌های نکته سنج را پيدا کرده و به آن‌ها يادآوری کنند که خطراتی در پيش است. کانديداهای مستقل را يافته و به آن‌ها بگويند که چه موضوعاتی در اين انتخابات حساس است و در روز برگزاری انتخابات مشارکت کنند.

در شرايطی که بوش سرسختانه از جنگ با عراق دفاع کرده، به نظر می‌رسد که دموکرات‌ها از خشم و انزجار مردم کشورشان نسبت به اوضاع جنگ بهره می‌جويند. نظرسنجی مشترک روزنامه‌ی نيويورک تايمز و سی.بی.اس که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که تنها ۲۹ درصد آمريکايی‌ها از عملکرد بوش در جنگ رضايت دارند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31952

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوش مبارزات انتخاباتی‌اش را برای کانديداهای حزب جمهوری‌خواه آغاز کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016