پنجشنبه 23 آذر 1385

خالق القاعده از آمريکا خارج شد! آفتاب

آفتاب: منابع مطلع می‌گويند ترکی الفيصل، سفير پادشاهی سعودی در ايالات متحده استعفا داده است. شاهزاده ترکی الفيصل، در حالی از اين سمت استفا داده که تنها يک سال و نيم در آمريکا حضور داشته است. اين شاهزاده عربستانی که دست کم نيمی از عمر خود را در فعاليت های اطلاعاتی گذرانده به باور بسياری عامل و مغز متفکر تشکيل گروهی بود که بعدها القاعده نام گرفت.


شاهزاده عربستانی اين گروه را برای مقابله با نيروهای ارتش اتحاد جماهير شوروی که در آن زمان افغانستان را اشغال کرده بودند، خلق کرده بود.

منابع رسمی عربستانی در برابر اخبار رسيده که حکايت از استعفای سفير عربستان در آمريکا از مقام خود وخروج وی از خاک آمريکا دارند تا کنون سکوت کرده‌اند.

اين در حالی است که منابع غربی می‌گويند وی نه تنها از خاک آمريکا خارج شده و با کليه پرسنل سفارت عربستان در اين کشور خداحافظی کرده است بلکه استعفای خود را نيز به سعود الفيصل، وزير امور خارجه و برادر خود تقديم نموده است.

علت استعفای ترکی الفيصل به اختلافات وی با مقامات آمريکايی برمی‌گردد. اختلاف نظرات گسترده وی با سياستمداران آمريکايی باعث شده است تا سفير عربستان نسبت به ترک سفارت مصمم شود. گفته می‌شود وی در آخرين ديدار خود با کاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريکا هم به وی خبر داده بود که بعد از ۱۵ ماه فعاليت در آمريکا قصد دارد برای هميشه کرسی سفارت را در اين کشور ترک کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين شاهزاده عربستانی در حالی بعد از يک سال واندی از واشينگتن خارج می شود که سلفش شاهزاده بندر بن سلطان ۲۲ سال در اين مقام حضور داشت.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32388

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خالق القاعده از آمريکا خارج شد! آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016