چهارشنبه 6 دی 1385

هشدار حزب بعث نسبت به اعدام صدام، ايسنا

ترور رييس يک موسسه‌ی وابسته به مقتدی صدر
دستگيری بيش از ۳۰ عراقی در چند عمليات امنيتی
صدام: حاضرم خود را فدای ميهنم کنم


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يی

رييس جناح صدر در پارلمان عراق از ترور رييس موسسه‌ی "شهيدالله" وابسته به جناح صدر در منزلش در نجف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری کويت، نصار الربيعی رييس جناح صدر در پارلمان لبنان، اعلام کرد: نيروهای آمريکايی صبح امروز (چهارشنبه) صاحب العامری رييس موسسه "شهيدالله" وابسته به جناح صدر را در منزلش و در برابر چشمان همه و فرزندانش هدف قرار دادند.

ربيعی ضمن محکوم کردن اين اقدام جنايت آميز، اظهار داشت که دولت عراق هيچ اقدام جدی را در قبال اقدامات آمريکايی‌ها نمی‌کند.

وی گفت: اين مساله که ملت ما زمانی که مسووليت امنيتی را بر عهده می‌گيرند در تصميم‌گيری‌های سياسی و امنيتی نقش دارند تنها يک خيال است. ما تاکنون تاکيد می‌کرديم که حاکميت عراق ناقص است اما الان می‌گوييم که حاکميت عراق از بين رفته است.

از سوی ديگر، يک منبع پليس عراق اعلام کرد: هانی موسی از پزشکان عراقی و مدير کل يک موسسه پزشکی از ترور افراد مسلح در منطقه وزيريه در شمال بغداد زمانی که در حال رفتن به منطقه‌ی الباب المعظم بود، جان سالم به در برد.

اين در حالی است که سه تن از محافظانش زخمی شده‌اند.

هم چنين در بيانيه‌ی ستاد مشترک نيروهای ارتش عراق آمده است: نيروهای عراقی توانسته‌اند طی عمليات امنيتی در بغداد ۱۹ فرد مسلح را دستگير کنند.

در موصل نيز طی عمليات نيروهای عراقی دو فرد مسلح دستگير و سه بمب در نهروان و اليرموک واقع در اين شهر خنثی شده است.

طی عمليات‌ نيروهای عراقی در رمادی نيز ۹ فرد مسلح دستگير شده‌اند و در عين حال فرد مسلح ديگری نيز در صلاح‌الدين دستگير شده است و دو خودروی بمب گذاری شده نيز در الحويجه و جلولاء کشف و ضبط شده است.

از سوی ديگر، ترايان باسسکو نخست وزير رومانی در گفت‌وگو با خبرگزاری اين کشور در خصوص عقب نشينی نيروهای اين کشور از عراق اعلام آمادگی کرد و گفت: در صورتيکه اکثر مردم رومانی خواهان اين امر باشند آماده‌ايم نيروهای خود را از عراق خارج کنيم.

وی با بيان اينکه حدود ۹۰۰ نيروی اين کشور در عراق هستند، گفت: ملت رومانی اگر بدانند که عقب نشينی اين نيروها از عراق بر جايگاه اين کشور در جامعه جهانی تاثير منفی خواهد گذاشت، هرگز با آن موافقت نخواهند کرد.

وزارت کشور عراق نيز اعلام کرد که ۴۰ جسد را در مناطق مختلف بغداد کشف کرده است. همچنين پليس عراق اعلام کرد که در اثر انفجار بمبی در مسير خودروی گشت پليس در موصل چهار غيرنظامی زخمی شدند.

يک منبع وزارت کشور نيز اعلام کرد که بمبی در مسير خودروی گشت پليس در شرق بغداد پنج زخمی برجای گذاشت که دو تن از آنها عيرنظامی و سه تن از اعصای پليس هستند.

در صويره در جنوب بغداد نيز انفجار بمب منجر به کشته شدن سه سرباز عراقی شد.

در همين حال، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: صدام در پيامی به ملت عراق پس از تاييد حکم اعدام وی، اظهار داشت که آماده است خود را فدای ميهنش کند.

وی گفت: اگر خداوند بخواهد حاضرم خود را فدای ميهنم کنم. اگر خداوند سرنوشت مرا اين گونه قرار داده است، من نيز به سوی او برمی‌گردم و از قوم طالمان به خدا پناه می‌برم!

صدام در اين پيام گفت: به رغم تمام مشکلاتی که در عراق قبل از کودتای سال ۱۹۶۸ و بعد از آن پشت سر گذاشتيم و خدا نخواست که من آن زمان بميرم و خداوند اين بار خواسته است که من از اين دنيا بروم با نفس مطمئنه از اين دنيا می‌روم.

وی از عراقی‌ها خواست تا در رويارويی با دشمنان واقعی‌شان وحدت را حفظ کنند و کسانی را که در داخل يا خارج عراق در جهت منافع اين کشور عمل می‌کنند مورد عفو قرار دهند و صفحه‌ِ جديدی را در رويارويی با آنها باز کنند چراکه خداوند عفو کننده است و کسانی را که از گناه ديگران می‌گذرند دوست دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صدام هم‌چنين از ملت عراق خواست تا کينه‌ای از مردم کشورهايی که عليه عراق وارد جنگ شده‌اند به دل نگيرند؛ چرا که ملت اين کشورها هيچ ارتباطی با تصميم‌گيران آن کشورها ندارند.

حزب بعث صدام امروز با ارسال پيامی اينترنتی هشدار داد که در صورت اعدام صدام دست به اقدام تلافی جويانه زده و به منافع آمريکا در همه جا حمله خواهد کرد.

اين پيام در پايگاه اينترنتی منسوب هب حزب بعث عراق منتشر شد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32458

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار حزب بعث نسبت به اعدام صدام، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016