شنبه 9 دی 1385

قذافی از رای قوه قضائيه کشورش درباره پرستاران بلغاری دفاع کرد، ايرنا

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۱۰/۰۹‬

"معمر قذافی" رييس جمهوری ليبی، روز شنبه ضمن مخالفت با درخواست غرب برای آزادی پنج پرستار بلغاری و يک پزشک فلسطينی متهم به انتقال ويروس ايدز به کودکان ليبيايی، از صدور حکم اعدام از سوی قوه قضائيه اين کشور دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، قذافی در جمع سفرای کشورهای عربی و غيرعربی، روحانيون و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران به مناسبت عيد قربان گفت: "هر کسی که جنايتی مرتکب می‌شود بايد مسئوليت آن را بر عهده گيرد."
حکم اعدام پنج پرستار بلغاری و يک پزشک فلسطينی متهم به تزريق خون آلوده به ايدز به کودکان ليبيايی در روز ‪ ۲۸‬آذر ‪ ۱۳۸۵‬برای بار دوم از سوی يک دادگاه ليبی تاييد شد.

اين افراد ارديبهشت ‪ ۱۳۸۳‬به‌اتهام انتقال ايدز به کودکان از طريق تزريق خون دربيمارستان کودکان شهر "بنغازی" ليبی به اعدام محکوم شدند، اما اين حکم در بهمن ماه سال ‪ ۱۳۸۴‬از سوی دادگاه عالی ليبی لغو شد و دادگاه دستور محاکمه جديد متهمان را صادر کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دراين حادثه ‪ ۴۲۶‬کودک ليبيايی بيمارستان شهر بنغازی واقع در شمال شرق ليبی به ايدز مبتلا شدند که تاکنون ‪ ۵۱‬تن ازآنها جان باخته‌اند.

قذافی سال گذشته درخواست برخی کشورهای غربی را برای آزادی پرستاران زن بلغاری که به مرگ محکوم شده‌اند، رد کرد.

وی به "کوفی عنان" دبيرکل سازمان ملل متحد گفته بود که درخواست غربی‌ها برای آزادی پرستاران زن بلغاری، به معنای اهميت نداشتن جان کودکان فوت شده ليبيايی است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32476

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قذافی از رای قوه قضائيه کشورش درباره پرستاران بلغاری دفاع کرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016