شنبه 26 خرداد 1386

تشديد سرکوب روزنامه‌نگاران در جمهوری آذربايجان، نبريز نيوز


پيمان پاک مهر.روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:۰۰۹۸۹۱۴۴۱۵۷۴۰۰

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر:به دنبال افزايش سرکوب روزنامه نگاران در جمهوری آذربايجان، پليس باکو روز پنجشنبه از تظاهرات اعتراض‌آميز عده‌ای از روزنامه‌نگاران معترض به سياست‌های دولت جمهوری آذربايجان در يکی از ميادين مرکزی اين شهر جلوگيری کرد.
به گزارش ايرنا اين روزنامه‌نگاران مستقل و وابسته به احزاب مخالف دولت علی‌اف هدف از برگزاری اين تظاهرات را اعتراض به فشارها و محدوديت های دولت بر رسانه‌ها و مطبوعات و نيز ممانعت از فعاليت آزاد آن ها خواندند.
روزنامه‌نگاران معترض چند روز پيش از طريق مطبوعات اعلام کردند که اين تظاهرات را در مقابل دفتر نمايندگی شرکت نفتی "بريتيش پتروليوم" در باکو برای اعتراض به بی‌اعتنايی غرب به فشارهای موجود عليه مطبوعات در جمهوری آذربايجان بخاطر تامين منافع نفتی خود برگزار خواهند کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تشکيل‌دهندگان اين تظاهرات در موعد مقرر با فريب دادن پليس که تعداد زيادی از آنها در مقابل دفتر بريتيش پتروليوم برای جلوگيری از اين اقدام روزنامه‌نگاران حاضر بودند در يکی از ميادين مرکزی باکو تجمع کردند.
پليس باکو پس از آگاهی اين تظاهرات را سرکوب و در جريان آن چند تن از روزنامه‌نگاران حاضر از جمله سردبير روزنامه "ينی مساوات" و دبير روزنامه تعطيل شده "گوندليک آذربايجان" را بازداشت و به اداره پليس منتقل کرد.
براساس گزارش‌های رسيده اين افراد پس از چند ساعت بازداشت و دريافت اخطار پليس، آزاد شدند.
اين عده از روزنامه‌نگاران جمهوری آذربايجان برای چندمين بار است که برای برپايی تظاهرات و اعتراض به محدوديت‌های موجود و تعطيلی برخی از روزنامه‌ها و بازداشت روزنامه‌نگاران تلاش می‌کنند ولی هربار با مقابله پليس رو به رو می‌شوند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33461

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تشديد سرکوب روزنامه‌نگاران در جمهوری آذربايجان، نبريز نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016