شنبه 30 تیر 1386

صدراعظم آلمان درخواست خروج نظاميان اين کشور از افغانستان را رد کرد، ايرنا

برلين، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۰۴/۳۰‬

صدراعظم آلمان درخواست برای خارج کردن نيروهای نظامی اين کشور از افغانستان را رد کرد.

"آنگلا مرکل" اين مطلب را در گفت‌وگو با برخی رسانه‌های آلمان و در واکنش به درخواست اخير گروگانگيران دو تبعه آلمانی در خاک افغانستان اعلام کرد و افزود: آلمان تسليم درخواست ربايندگان اين دو شهروند نخواهد شد.

پيش از اين منابع خبری به نقل از ربايندگان اين دو تبعه آلمانی و پنج افغانی همراه آنها اعلام کرده بودند که اگر برلين نيروهای نظامی خود را از افغانستان خارج نکند، آنها را به قتل خواهند رساند.

صدراعظم آلمان پيشتر هم در اواخر هفته گذشته اعلام کرد که اين کشور همچنان به سياست‌های خود در افغانستان پايبند خواهد ماند.

گفته می‌شود که اين دو تبعه آلمانی با همراهان افغانی خود از سوی عوامل گروه طالبان و به هنگام بازديد از "سد سلطان" در ولايت "ميدان وردک" در شرق افغانستان در مجاورت ولايت کابل ربوده شده اند.

چندی پيش يک مهندس ساختمان آلمانی هم در غرب افغانستان توسط افراد ناشناس ربوده شد، اما مقامات اين کشور توانستند پس از يک هفته او و مترجمش را آزاد کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برخی مطبوعات در آن زمان از پرداخت مبلغ ‪ ۴۰‬هزار يورو بابت آزادی اين دو نفر به گروگانگيران خبر داده بودند.

آلمان در حال حاضر حدود سه هزار نظامی خود را در قالب نيروهای صلح سازمان ملل (ايساف)، عمليات ضد ترور آمريکا و نيز روند بازسازی پليس در افغانستان مستقر کرده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33857

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صدراعظم آلمان درخواست خروج نظاميان اين کشور از افغانستان را رد کرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016