شنبه 8 دی 1386

احتمال تعويق انتخابات پارلمانی پاکستان قوت گرفته است، مهر

با ترور نخست وزير اسبق پاکستان که احتمال پيروزی حزبش در انتخابات ماه آينده ميلادی بيش از ساير احزاب بود، برگزاری اين انتخابات در زمان مقرر در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه در اين باره نوشت: حزب مردم پاکستان که رهبر خود را روز پنجشنبه از دست داد اعلام کرده که فردا نشستی را برگزار می کند تا در اين نشست درباره حضوريافتن و يا نيافتن در انتخابات ۸ ژانويه تصميم گيری کند.

از سوی ديگر در پی بالا گرفتن ناآراميها در پاکستان بواسطه ترور "بی نظير بوتو" نخست وزير اسبق اين کشور، کميته برگزاری انتخابات پارلمانی پاکستان اعلام کرد که روز دوشنبه ۱۰ دی تشکيل جلسه می دهد تا درباره برگزاری انتخابات در ماه آينده ميلادی تصميم گيری کند.

بر اساس اين گزارش، ترور بی نظير بوتو تا حدی بر اوضاع پاکستان تاثير گذاشته که اغلب کارشناسان صحبت از احتمال به تعويق افتادن انتخابات می کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش مهر، "بی نظير بوتو" در ماه اکتبر و با هدف شرکت در انتخابات پس از چند سال زندگی در تبعيد به وطن خود بازگشت و در همان لحظه ورود به پاکستان هدف حمله گروه های تروريستی قرار گرفت اما جان سالم به در برد و پس از آنکه حزب مردم پاکستان به رهبری بوتو با حزب مسلم ليگ شاخه نواز به رهبری "نواز شريف" نخست وزير سابق پاکستان، ائتلاف کرد، تهديد به مرگ شد و سرانجام روز پنجشنبه ۶ دی در يک حمله تروريستی در راولپندی کشته شد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35387

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احتمال تعويق انتخابات پارلمانی پاکستان قوت گرفته است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016