پنجشنبه 6 دی 1386

اعلام حالت آماده‌باش در پاکستان، فارس

خبرگزاری فارس: به دنبال عمليات تروريستی در پاکستان که منجر به مرگ بی نظير بوتو شد، مسئولان بلند پايه اين کشور پس از تشکيل جلسه فوق‌العاده ، در شهرهای مختلف اين کشور حالت آماده ‌باش اعلام کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس، خبرهای رسيده از پاکستان حاکی از آن است که هواداران بی نظير بوتو در پی مرگ وی در نقاط مختلف پاکستان به خيابانها ريخته و با شکستن شيشه‌ها و آتش زدن لاستيک ، شعارهای ضد دولتی سر دادند.
هواداران بوتو همچنين در برخی از مناطق اين کشور چندين مغازه و خودرو را به آتش کشيدند.
منابع خبری همچنين اعلام کردند در جريان اين ناآرامی‌ها ۱۲ تن از هواداران بوتو کشته شدند و در حال حاضر در راولپندی محل ترور بوتو) تدابير شديد امنيتی اتخاذ شده است.
بی نظير وتو نخست وزير اسبق پاکستان عصر امروز به وقت محلی در جريان يک عمليات تروريستی در راولپندی واقع در حومه اسلام آباد کشته شد.
در جريان اين عمليات ترورستی بالغ بر ۳۰ تن از هواداران بوتو که در صحنه حاضر بودند کشته و ۶۰ تن نيز مجروح شدند.
خبرهای تکميلی از پاکستان حاکی از آن است که شليک يک گلوله به گردن بوتو باعث مرگ وی شده است.
حال تنی چند از مجروحان اين حادثه از جمله سخنگوی بی‌نظير بوتو و معاون سياسی وی نيز وخيم گزارش شده‌است.
در پی ترور بوتو، اوضاع در راولپندی و برخی مناطق ديگر در پاکستان ناآرام شد و سبب گرديد که در اين مناطق حالت فوق‌العاده اعلام شود.
به دنبال اين حادثه تروريستی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اين اقدام را شديداً محکوم کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمد علی حسينی با تسليت به مردم، خانواده و دولت پاکستان، ابراز اميدواری کرد که دولت پاکستان هرچه سريعتر عاملان اين انفجار را شناسايی و مجازات کند.
وی با بيان اينکه ثبات و آرامش در پاکستان نياز امروز اين کشور است، افزود: اميدواريم که با تلاش‌های دولت و احزاب و گروه‌های پاکستان، شاهد بازگشت آرامش به پاکستان باشيم.
مقامات بلند پايه پاکستانی از جمله رئيس جمهور و نخست وزير اين کشور نيز کشته شدن بی‌نظير بوتو را به خانواده وی تسليت گفتند.
بی‌نظير بوتو ۵۴ سال سن داشت.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35355

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعلام حالت آماده‌باش در پاکستان، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016