دوشنبه 22 بهمن 1386

باراک اوباما در سه ايالت ديگر پيروز شد، راديو فردا

در ادامه رقابت های انتخاباتی نامزدهای رياست جمهوری آمريکا، باراک اوباما اکثريت آرای مقدماتی درون حزبی سه ايالت و مايک هاکبی آرای دو ايالت را به دست آورد.

با وجود آنکه آقای اوباما، از حزب دموکرات به عنوان برنده انتخابات در ايالت های واشينگتن، لويزيانا و نبراسکا معرفی شده اما فاصله او با هيلاری کلينتون ديگر نامزد دموکرات همچنان اندک است و رقابت نزديک اين دو نامزد ادامه دارد.

از سوی ديگر، مايک هاکبی، فرماندار پيشين آرکانزاس و نامزد حزب جمهوری خواه اکثريت آرای ايالت کانزاس و لويزيانا را به دست آورد و در اين دو ايالت از جان مک کين، پيروز سه شنبه بزرگ، پيشی گرفت.

هنوز نتايج انتخابات حزب جمهوريخواه در واشينگتن منتشر نشده است. کارزار بعدی نامزدهای دو حزب سه شنبه آينده در ايالت ويرجينيا خواهد بود.

باراک اوباما، شنبه شب در جمع حدود شش هزار نفر از هوادارانش با اشاره به پيروزی در سه ايالت واقع در شمال غرب، جنوب و مرکز گفت: «ما در شمال، جنوب و مرکز پيروز شديم» و ادامه داد: «حزب دمکرات بايد آماده تحول شود، نه يک تحول ظاهری بلکه تغييری که بتوانيم آن را باور کنيم. اين مفهوم يک مبارزه انتخاباتی است.»

وی در جمع هوادارانش بار ديگر سياست‌های کنونی واشينگتن را «کهنه» خواند و گفت: «جمهوريخواهان واشينگتن در حال اجرای سياست‌های ديروزند و به همين دليل است که حزب شما بايد حزب فردا باشد، و اين حزبی است که من قصد دارم آن را به عنوان رييس جمهوری آمريکا رهبری کنم.»

مايک هاکبی هم بعد از پيروزی بر مک کين در دو ايالت کانزاس و لويزيانا گفت: «مردم نشان دادند که هنوز انتخابی ديگر باقی مانده است و همان طور که پيش از اين گفته بودم، هنوز خيلی مانده که اين مسابقه به پايان برسد.»

آقای هاکبی تاکيد کرد که همچنان «به بروز يک معجزه» در اين انتخابات اعتقاد دارد.


پيروزی آسان اوباما

رسانه های آمريکا پيشتر پيروزی باراک اوباما در ايالت لويزيانا را پيش بينی کرده بودند چرا که سياه پوستان بخش بزرگی از جمعيت اين ايالت را تشکيل می دهند اما اين نامزد سياهپوست حزب دموکرات به راحتی رای واشينگتن و نبراسکا را هم به دست آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاری رويترز، ۶۰ درصد آرای دمکرات های اين دو ايالت و بيش از نيمی از آرای ايالت لويزيانا به نام اوباما به صندوق ها ريخته شده اند.

باراک اوباما همچنين به راحتی آرای جزاير ويرجين را هم به دست آورده است.

هيلاری کلينتون، همسر رييس جمهوری سابق آمريکا و سناتور نيويورک و باراک اوباما هر دو برای انتخاب شدن به عنوان نامزد حزب دمکرات در انتخابات آينده رياست جمهوری آمريکا شانس يکسانی دارند و پيروزی هر يک از آنان اتفاقی بی سابقه در تاريخ امريکا خواهد بود چرا که تاکنون هيچ زن و يا سياهپوستی به رياست جمهوری آمريکا نرسيده است.

در اردوی جمهوريخواهان هم جان مک کين، کهنه سرباز ۷۱ ساله و مايک هاکبی، کشيشی که وارد دنيای سياست شده است بيش از ران پل، ديگر نامزد اين حزب، به پيروزی نزديکند چرا که او تاکنون در هيچ ايالتی پيروز نشده است.

در مقابل، مک کين در صورت کسب ۴۰ درصد آرا در انتخابات داخلی حزب جمهوری خواه، به عنوان نامزد اين حزب معرفی خواهد شد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35880

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'باراک اوباما در سه ايالت ديگر پيروز شد، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016