چهارشنبه 15 اسفند 1386

پيروزی کلينتون و مک کين، تکليف جمهوری‌خواهان روشن شد، صدای آلمان

کلينتون: نتيجه‌ی انتخابات اوهايو، نتيجه‌ی انتخابات در آمريکا را رقم می‌زند

در ادامه‌ی مرحله‌ی مقدماتی انتخابات رياست‌جمهوری آمريکا، هيلاری کلينتون، نامزد دموکرات‌ها، با پيروزی در ايالت‌های اوهايو و تگزاس روند پيروزی‌های رقيب درون حزبی خود، باراک اوباما را متوقف کرد.

رقابت فشرده برای تعيين نامزد نهايی دموکرات‌ها، در انتخابات رياست جمهوری آمريکا، ميان هيلاری کلينتون و باراک اوباما ادامه دارد. در ادامه‌ی رأی‌گيری‌ها، در روز سه‌شنبه، چهارم مارس، باراک اوباما پس از آن‌که در روزهای قبل، چند پيروزی پی‌درپی در شهر‌های مختلف به‌دست آورده بود، در ايالت‌های مهم و پرجمعيت اوهايو و تگزاس ميدان را به حريف خود، هيلاری کلينتون واگذار کرد.

هيلاری کلينتون با وجود اين‌که هم‌چنان در مجموع آرای کسب شده، از اوباما عقب‌تر است، اما با پيروزی در اوهايو و تگزاس، اميد دوباره‌ی خود را برای ادامه‌ی رقابت به‌دست آورده است؛ تا به‌حال تمام کسانی که در انتخابات آمريکا پيروز شده‌اند، در مرحله‌ی مقدماتی در ايالت اوهايو نيز پيروز شده بودند. وی با اشاره به اين مطلب، پيروزی در اوهايو را چراغ سبزی برای ادامه‌ی رقابت می‌داند.

بيل کلينتون، رئيس جمهور سابق ايالات متحده، نيز پيش‌تر گفته بود که همسرش بايد انتخابات در اوهايو و تگزاس را با پيروزی پشت سر بگذارد تا بتواند به ادامه‌ی رقابت اميدوار باشد. در اين ميان، باراک اوباما هم‌چنان بر پيروزی خود پافشاری می‌کند: «نتيجه‌ی نهايی به نفع ما خواهد بود».


تکليف جمهوری‌خواهان روشن شد

در حالی‌که رقابت فشرده‌ی دموکرات‌ها امکان هرگونه پيش‌بينی در مورد نامزد نهايی اين حزب را از بين برده است، سناتور مک‌کين پيام‌های تبريک پيروزی خود را نيز دريافت کرده است. جان مک‌کين، نامزد حزب جمهوری‌خواه آمريکا، انتخابات مقدماتی اخير را با پيروزی پشت سر گذاشت و به‌عنوان نامزد نهايی حزب جمهوری‌خواه انتخاب شد.

مک‌کين اهداف خود را پس از رسيدن به پست رياست‌جمهوری، تجارت آزاد، تعديل ماليات‌ها و برخورد واقع‌بينانه با مسائلی هم‌چون عراق عنوان کرده است. وی مخالفتی با جنگ عراق و سرنگونی صدام حسين ندارد اما ارائه‌ی برنامه‌ای روشن، از سوی نامزدهای رياست‌جمهوری، برای پايان دادن به مسئله‌ی عراق را لازم می‌داند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ديدار با جورج بوش

بنابر گزارش‌ها، سناتور مک‌کين، روز چهارشنبه، ناهار را ميهمان جورج بوش در کاخ سفيد خواهد بود. جورج بوش در اين ديدار حمايت خود را از نامزد جمهوری‌خواهان اعلام خواهد کرد.

مک‌کين با وجود پيروزی در مرحله‌ی مقدماتی انتخابات، بايد به محافظه‌کاران آمريکا اين اطمينان را بدهد که انتظارات آنها را نيز تا حدی برآورده خواهد کرد. اين سناتور ۷۱ ساله همواره متهم بوده که بيش از حد ليبرال است و توافقات بسياری نيز با دموکرات‌ها داشته است.

مايک هاکابی، ديگر نامزد جمهوری‌خواه، عصر روز گذشته، چهارم مارس، به‌طور رسمی از رقابت در انتخابات کناره‌گيری کرد و ضمن تبريک به مک‌کين، حمايت خود را از او اعلام داشت.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36114

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيروزی کلينتون و مک کين، تکليف جمهوری‌خواهان روشن شد، صدای آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016