چهارشنبه 25 اردیبهشت 1387

طالبان تماشای تلویزیون را 'ممنوع کردند'، بی بی سی

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان هشدار افراد مسلح به ساکنان ولایت لوگر را که آنان را از تماشای تلویزیون برحذر داشته محکوم کرده است.

این وزارت از نیروهای امنیتی افغان درخواست کرده که در حفاظت از ساکنان ولایت لوگر توجه بیشتری به خرج داده و از انتشار چنین هشدارهایی جلوگیری کنند.

براساس گزارشها، افرادی که وابسته به گروه طالبان خوانده شده اند، شب دوشنبه با حضور در یک مسجد در ولایت لوگر، هشدار دادند که اگر مردم این ولایت از تماشای تلویزیون دست نکشند "به سختی مجازات خواهند شد."

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان این هشدار را "تجاوز آشکار" به حقوق اولیه شهروندان کشور توصیف کرده و گفته است افراد مسلح با این کار می خواهند مردم را حق دسترسی به اطلاعات محروم کنند.

طالبان پیش از این بر فعالیت شرکت های مخابراتی در افغانستان نیز محدودیت هایی را وضع کرده اند.

این گروه هشدار دادند که اگر فعالیت شبانه شبکه های تلفنی در افغانستان متوقف نشود، برج های مخابراتی و دفاتر این شرکت ها را مورد حمله قرار می دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پس از این هشدار، چندین برج مخابراتی در بخش های مختلف افغانستان از سوی افراد مسلح به آتش کشیده شد.

'نقاب پوشان'

ساکنان منطقه پورک در مرکز لوگر می گویند افرادی که در مسجد حضور یافته و به آنان در مورد تماشای تلویزیون هشدار دادند نقاب به چهره داشتند.

به گفته مردم محل، این افراد با غیراسلامی خواندن برنامه های تلویزیونی، به مردم هشدار دادند که پس از این حق ندارند تلویزیون ببینند.

پیش از این نیز گروه طالبان تماشای برنامه های تلویزیونی در ولسوالی برکی برک ولایت لوگر را ممنوع اعلام کرده بود.

منطقه پورک، در ده کیلومتری غرب شهر پل علم، مرکز ولایت لوگر موقعیت دارد.

گزارشها حاکیست که افراد طالبان آزادانه در این منطقه رفت و آمد دارند و "نشستهای طولانی" را با مردم محل در مساجد برگزار می کنند.

آگاهان امور به این باور هستند که افغانستان، شش سال پس از فروپاشی رژیم طالبان، در شرایط امنیتی مناسبی نیست و گروه طالبان دوباره موفق شده اند در بخش هایی از این کشور تسلط یابد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36861

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'طالبان تماشای تلویزیون را 'ممنوع کردند'، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016