دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

محمود عباس: اگر ظرف ۶ ماه توافق صلح حاصل نشود، استعفا می‌کنم، ايسنا

رييس تشکيلات خودگردان فلسطين تصريح کرد، اگر توافق صلح ظرف شش ماه آينده ميان تل‌آويو و رام‌الله حاصل نشود از سمت خود استعفا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه‌ی هاآرتص، محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان فلسطين در گفت‌وگو با يوسی بيلين، رييس حزب "مرتز" در شرم‌الشيخ خاطرنشان کرد که شش ماه آينده مقطع سرنوشت سازی برای روند صلح ميان اسراييل - فلسطين می‌باشد.

وی همچنين اظهار داشت که اگر اين توافق حاصل نشود ديگر در سمت خود به فعاليت ادامه نخواهد داد واستعفا می‌کند.

عباس تصريح کرد که تحت اين شرايط نامشخص افراطيون منطقه‌يی سربلند از اقداماتشان برمی‌آيند در حالی که مقامات فلسطينی و اسراييلی به ايجاد توافق صلح‌ بی‌توجه هستند.

رييس تشکيلات خودگردان فلسطين همچنين افزود: سخنرانی اخير جورج بوش، رييس‌جمهور آمريکا در پارلمان اسراييل (کنست) خشم مردم فلسطين را برانگيخته است.

وی در ديدار اخيرش با بوش نگرانی خود را در مورد اظهارات در پارلمان اسراييل به بوش اعلام کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

صائب عريقات، مذاکره کننده‌ی ارشد فلسطين گفت، عباس در ديدار با بوش به وی اعلام کرده که سخنان او در پارلمان اسراييل نااميدکننده بوده و اميدها برای حصول توافق صلح نهايی را کمرنگ کرده است.

از سوی ديگر بنيامين نتانياهو، رهبر حزب ليکود از حسنی مبارک، رييس‌جمهور مصر خواست که جلوی قاچاق سلاح از مصر به نوار غزه را بگيرد. نتانياهو به مبارک گفت که اسراييل ترديدی برای سرنگونی جنبش حماس ندارد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36968

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمود عباس: اگر ظرف ۶ ماه توافق صلح حاصل نشود، استعفا می‌کنم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016