چهارشنبه 16 مرداد 1387

محاکمه یک محقق زن در آمریکا در ارتباط با القاعده، بی بی سی

يك زن محقق پاکستانی که متهم به ارتباط با رهبری شبکه القاعده است به زودی با انتقال از افغانستان در دادگاهی در آمریکا حاضر شده است.

عافیه صدیقی که سه فرزند دارد 36 ساله است و سابقا دانشجوی دانشگاه معتبر ام آی تی یا موسسه تکنولوژیک ماساچوست بوده، با اتهام تلاش برای قتل ماموران آمریکایی روبروست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ارتش آمریکا می گوید ماه گذشته او را در افغانستان تحویل گرفته است.

با این همه خانواده خانم صدیقی و گروه های حامی حقوق بشر می گویند این زن 5 سال گذشته را در زندان هایی که مخفیانه توسط آمریکا اداره می شوند محبوس بوده است.

فوزیه خواهر عافیه صدیقی روز سه شنبه در کنفرانسی خبری در شهر کراچی گفت: " عافیه 5 سال شکنجه شده و سرانجام یک روز مقامات آمریکایی اعلام کردند او را در افغانستان یافته اند."

فوزیه صدیقی گفت خواهرش "علیرغم بی گناهی، پنج سال را در زندان گذارنده است."

داستانی خیالی

مقامات آمریکایی می گویند خانم صدیقی در ماه ژوئیه به آنها تحویل داده شده است.

در اطلاعیه ای که توسط پلیس فدرال آمریکا صادر شده آمده خانم صدیقی در 17 ژوئیه در ولایت غزنی افغانستان توسط نیروهای امنیتی افغان دستگیر شده است.

براساس این اطلاعیه افسران ارتش آمریکا و ماموران پلیس فدرال آمریکا روز هجدهم ژوئیه او را در بازداشتگاه ملاقات کرده اند.

بر اساس برخی گزارش ها خانم صدیقی تلاش کرده بعد از قاپیدن اسلحه یکی از سربازان، ماموران آمریکایی را بکشد با این همه پس از این که ماموران به سینه او شلیک کرده اند این تلاش او ناموفق مانده است.

در سال 2004، اداره تحقیقات فدرال آمریکا ( اف بی آی) اعلام کرد که قصد دارد از خانم صدیقی به ظن ارتباط وی با القاعده سئوالاتی بکند.

به گفته راب واتسون خبرنگار بی بی سی بر اساس مدارک ارائه شده به دادگاه ظاهرا رفتار خانم صدیقی مشکوک به نظر می رسیده و مامورین در داخل کیف او اسنادی پیدا کرده اند که در آن نحوه حمل مواد انفجاری توضیح داده شده بود.

خانم صدیقی روز سه شنبه در دادگاهی در نیویورک حاضر شد تا رسما به تلاش برای قتل ماموران آمریکایی متهم شود.

اگر خانم صدیقی مجرم شناخته شود ممکن است به بالغ بر 20 سال حبس محکوم شود.

الین ویتفیلد شارپ، وکیل خانم صدیقی اتهامات موکل خود را داستانی خیالی دانسته و ادعاهای مقمات آمریکایی را در خصوص مخفی شدن 5 ساله خانم صدیقی پیش از دستگیری اش رد کرده است.

به گفته خانواده خانم صدیقی، او پس از انکه در سال 2003 برای دیداری به پاکستان آمده بود ناپدید شد.

وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه ای اعلام کرده کارکنان سفارت این کشور در پاکستان به دنبال دسترسی کنسولی به خانم صدیقی هستند و دولت پاکستان خود را به "بازگرداندن تمام بازداشتیان پاکستانی متعهد می داند."

در این اطلاعیه آمده :" تلاش های ما در این زمینه ادامه خواهد داشت."

مقامات آمریکایی می گویند خانم صدیقی همسر برادرزاده خالد شیخ محمد، مردیست که به طراحی حمله یازده سپتامبر متهم است با این همه خانواده خانم صدیقی این موضوع را انکار می کنند.

مقامات اطلاعاتی آمریکا می گویند خانم صدیقی از دانش علمی خود برای رخنه به حلقه داخلی شبکه القاعده که در کنترل مردها بوده استفاده کرده بود.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37896

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محاکمه یک محقق زن در آمریکا در ارتباط با القاعده، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016