دوشنبه 25 شهریور 1387

باراک اوباما در جمع‌‏آوری کمک‌‏های مالی رکورد زد، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
«باراک اوباما»، کانديدای حزب «دموکرات» انتخابات رياست‌‏جمهوری آمريکا موفق شد که طی يک ماه ۶۶ ميليون دلار کمک نقدی از طرفدارانش جمع‌‏آوری کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش"ايلنا" به نقل از بی‌‏بی‌‏سی، اين بالاترين رقمی است که ستاد انتخاباتی سناتور اوباما ظرف يک‌‏ماه از مردم دريافت کرده است. سناتور «جان مک‌‏کين»، کانديدای حزب جمهوری‌‏خواه نيز اعلام کرد که در ماه اگوست ۴۷ميليون دلار از طرفدارانش جمع‌‏آوری کرده است.
کانديداهای رياست‌‏جمهوری آمريکا موظفند که ميزان کمک‌‏های نقدی اعطا شده به آن‌‏ها را به سازمانی به‌‏نام «کميسيون انتخاباتی فدرال آمريکا» گزارش کنند.
ستاد انتخاباتی باراک اوباما اعلام کرد که حدود نيمی از۶۶ميليون دلاری که در ماه اگوست به اين ستاد داده شده، از طرف حدود ??? هزار تن بوده است که در گذشته به اين ستاد کمک مالی نکرده بودند. اين در حالی است که پيش‌‏بينی می‌‏شد که اوباما ديگر قادر نيست مانند دوره مقدماتی انتخابات از مردم کمک مالی جمع‌‏آوری کند.
سناتور اوباما در دوره مقدماتی از لحاظ جمع‌‏آوری کمک‌‏های نقدی بر رقيب دموکرات خود سناتور «هيلاری کلينتون» برتری داشت. او در ماه فوريه سال ميلادی جاری حدود ۵۵ ميليون دلار از طرفدارانش جمع‌‏آوری کرد. بخش قابل توجهی از کمک‌‏های نقدی مردم به کانديداهای رياست‌‏جمهوری صرف آگهی‌‏های تبليغاتی گران‌‏قيمت تلويزيونی می‌‏شود.
نظرسنجی‌‏های مختلف نشان داده است که انتخابات رياست‌‏جمهوری آمريکا در سال جاری بسيار فشرده خواهد بود، هرچند سناتور اوباما تا به حال از لحاظ جذب کمک نقدی بر رقيب خود برتری داشته است. انتخابات رياست جمهوری آمريکا ۴۹ روز ديگر برگزار خواهد شد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38334

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'باراک اوباما در جمع‌‏آوری کمک‌‏های مالی رکورد زد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016