Wednesday, Apr 12, 2017

صفحه نخست » محسنی اژه ای همکار "آیت الله قتل عام" در جنایت و سرکوب

akbar_ganji_article_photo1.gifاکبر گنجی - ویژه خبرنامه گویا

ابراهیم رئیسی - "آیت الله قتل عام" - یکی از اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بود. چند روز پیش او برای نامزدی ریاست جمهوری از عضویت در این هیئت استعفا کرد. امروز عباسعلی کدخدایی- سخنگوی شورای نگهبان- به رسانه ها اطلاع داد که در جلسه امروز این شورا، "محسنی ‌اژه‌ای معاون اول قوه‌ قضائیه با اکثریت آراء جایگزین آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری شد".

ابراهیم رئیسی و محسنی اژه ای دوستان و همکاران بلندمدتی هستند که در سرکوب های دهه شصت و پس از آن نقش مستقیم داشته اند. همکاری آنان در جنایت(به همراه اسدالله لاجوردی)، دوستی این دو را بلند مدت کرده است. محسنی اژه ای یکی از دانش آموختگان مدرسه حقانی است.

مسئولیت های او پس از انقلاب به ترتیب، مسئول گزینش وزارت اطلاعات در سال‌های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴ ، نمایندهٔ قوهٔ قضاییه در وزارت اطلاعات از نیمهٔ دوم سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷، دادستان ویژه روحانیت تهران از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶، دادستان کل ویژه روحانیت از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۴، مسئول مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ ، وزیر اطلاعات احمدی نژاد از ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ تا برکناری در ۳ مرداد ۱۳۸۸ ، دادستان کل کشور از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ و معاون قوه قضائیه از آن سال تاکنون. البته او اینک دارای ده ها منصب حکومتی دیگر هم هست.

5288889212_small.jpgاژه ای یکی از سرکوبگران دهه شصت است. در قتل های زنجیره ای هم نقش مستقیم داشت. قتل عام رسانه ها و بازداشت روزنامه نگاران، پس از سخنان آیت الله خامنه ای که مطبوعات را "پایگاه های دشمن" نامید، پروژه او بود. سعید مرتضوی کارمند و تحت کنترل محسنی اژه ای بود.

محسنی اژه ای اژه ای گفته بود که من به "مقام معظم رهبری" پیشنهاد کردم که اگر رسانه های دوران اصلاحات را ببندیم و دویست/سیصد نفر را بازداشت کنیم، این غائله خاتمه می یابد. سپس بیش از یکصد روزنامه و هفته نامه و ماهنامه را بستند و تعداد زیادی از روزنامه نگاران سرشناس را سال ها زندانی کردند(گاز گرفتن عیسی سحرخیز در جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات ، یکی از هنرهای مشهور محسنی اژه ای است)..

نظامیان سرکوب جنبش سبز را با او هماهنگ می کردند. او حصر مهندس موسوی، مهدی کروبی ، زهرا رهنورد و ممنوعیت ها و محدودیت های سید محمد خاتمی را کمترین مجازات آنان به شمار آورده و بارها گفته که "قوه قضائیه آمادگی محاکمه سران فتنه را دارد". البته او تأکید کرده است که "هرگاه زمینه محاکمه فراهم شد، این امر صورت خواهد گرفت".

اژه ای ممنوع التصویری محمد خاتمی را مصوبه شورای امنیت ملی قلمداد کرد. حسن روحانی به صراحت این ادعا را - به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی- تکذیب کرد و گوشزد کرد که مطلقا چنین مصوبه ای نه در دوران ریاست او و نه در دوران گذشته تصویب نشده است. محسنی اژه ای تهمت کاذب خود را همچنان ادامه داد و رسانه ها را تهدید کرد که اگر عکس ها و سخنان خاتمی را منتشر کنند، قوه قضائیه برخورد شدیدی با آن ها خواهد کرد.

محسنی اژه ای در ۹۴/۰۹/۲۹ ضمن سخنان تندی، هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی را تهدید به بازداشت کرد. او پرسید:"منافقین سال ۹۴ کشور چه کسانی هستند؟ چگونه آنها را بشناسیم؟ چگونه آنها را افشا کنیم و چگونه به دیگران بشناسانیم؟ ". او سپس به ویژگی های منافقین جدید در میان زمامداران جمهوری اسلامی پرداخت و گفت :

اول- "هم با مومنین نشست و برخاست می ‌کند و هم با دشمن آنان سر و سری دارد، در جلوت با مومنین همراه و هم ‌کلام است و در خلوت با دشمنان اسلام و مسلمین و مومنین خواهد بود و خواسته آنها را دنبال می‌کند".

دوم- "منافق با جملات دوپهلو و مبهم صحبت می‌ کند و غیرشفاف است، این افراد سعی می‌کنند دشمن را خودی جلوه دهند. این فرد سعی می‌کند توان خودی را کوچک و کم نشان دهد، برای حل اختلافات به جای ارجاع به خدا و رسول و جانشین رسول و ولی فقیه آدرس غلط برای مراجعه به طاغوت و دشمن و مستکبر می‌ دهد".

سوم- "منافق سخن و فعل و انفعالش مورد خشنودی دشمن است و در واقع دشمن سخن خود را از زبان منافق بیان می‌کند، منافق در مقابل مومنین حالت تکبر و نخوت دارد و در مقابل مستکبرین و سرکشان طاغوت نرم و به اصطلاح با زبان دیپلماسی سخن می‌گوید و لبخند می‌ زند".

چهارم- "منافقین امروز نشست با ظالمین و سران ظلم و استکبار غرب را افتخار می ‌دانند و قهرمانان و جان ‌برکفان مردم خود را تحقیر می ‌کنند، آنها را عقب مانده، کلاغ و بی ‌سواد می ‌دانند. منافقین به سر میز نشستن با شیطان بزرگ افتخار می ‌کنند و می ‌گویند هنر ما است که امروز شیطان بزرگ آمریکا به ما نظر خوبی دارد، آیا این افتخار دارد که شیطان نظر مساعد به ما داشته باشد؟ ".

او در پایان به صراحت اکبر هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی را تهدید کردذ و گفت : "در همین زمان و در طول سی و چند سال بعد از انقلاب ملاحظه می‌کنید که چه کسانی با امام بودند، چه کسانی با نظام بودند و اکنون در چه مسیری هستند، امروز نزد شیطان بزرگ آمریکا و یا در کنار روباه پیر علیه مردم و نظام اسلامی خود شیطنت می‌کنند...قول می ‌دهم به حول و قوه‌ الهی با کمک شما بسیجیان، منافقین و نفوذی‌ها را شناسایی کنیم و پس از دستگیری به اشد مجازات برسانیم".

مداخلات او در پرونده مهدی هاشمی و تغییر قاضی و حکم او، توسط هاشمی رفسنجانی مفصل بیان شد. به همین خاطر عفت مرعشی نامه تندی به او نوشت و گفت به "عذاب وجدان" رهایت نمی کند. محسنی اژه ای در پاسخ این او نوشت که اصلاً غذاب وجدان نداشته و معلوم است "که چه کسی ناراحت است و درد دارد". او سپس افزود که نامه را به دادستان تهران ارجاع داده "تا چنانچه همانند برخی نوشته‌های منتسب به بیت آقای هاشمی رفسنجانی مشحون به توهین و افترا باشد اقدام مقتضی به عمل آورد".

در مورد دیگری به سخنان هاشمی رفسنجانی تاخت و گفت: "مطالبی که گفته می‌شود اگر بدون اسناد و مدارک باشد، یک نوع افترا و تهمت است و چه بسا تشویش اذهان عمومی نیز باشد".

در نزاعی که میان حسن روحانی و صادق لاریجانی بر سر بودجه و فسادهای قوه قضائیه در گرفت، روحانی در پاسخ لاریجانی نوشت:"دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند و در مقابل انتظار است قوه قضاییه نیز همه حساب‌های خود را روشن نماید. هر دستگاه باید در حیطۀ اختیارات و وظایف خود عمل کند و به افکار عمومی پاسخگو باشد. با فرافکنی و بی‌تدبیری، منافع مردم حراست نمی‌شود".

محسنی اژه‌ای، در ۱۵ دی در پاسخ روحانی گفت: "اگر می ‌خواهیم صحبت از شفافیت کنیم فریبکاری نکنیم. این روزها مطلبی را می‌ شنویم که از یک جهت بسیار خوب است و از جهت دیگر برخورد ابزاری می‌ شود. می ‌گویند باید شفاف باشد خب این بسیار خوب است؛ اما در برخی موارد شفافیت با شفافیت ‌نمایی فرق دارد. انتخابات که پیش می ‌آید برخی شفاف‌نمایی می‌ کنند و از بحث شفافیت استفاده ابزاری می‌کنند".

محسنی اژه ای حتی تا آن جا پیش رفت که حسن روحانی را به جاسوسی برای دشمن متهم کرد و گفت :

"جاسوس تنها کسی که مستمری بگیر و دریافت کننده حقوق از دشمن باشد نیست، بلکه او می ‎آید و زمینه و بستر را برای ورود دشمن فراهم می‌ کند. یعنی دشمنی دشمن را کمتر می‌ کند و می ‌گوید آمریکا دیگر دشمن نیست و سر عقل آمده، چرا اجازه نم ی‌دهیم با اوباما دست داده شود؛ چه اشکالی دارد آدمی با آدم‌ها بنشیند و گپی بزند ؟! جاسوس کسی است که زمینه ورود دشمن را فراهم می‌ کند و آدرس غلط می ‌دهد. بنابراین نیروهای امنیتی مراقب نفوذی‌ها و جاسوس‌ها باشند چون کارهای آن‌ها ناپیداست".

روشن است که حسن روحانی با اوباما تلفنی حرف زد و محل نزاع پیرامون دست دادن یا دست ندادن با اوباما، حسن روحانی بود، نه هیچ فرد دیگری.

محسنی اژه ای همیشه خواستار برخورد با فضای مجازی و بستن آنها بوده و حتی یک بار طی نامه ای وزیر ارتباطات را تهدید کرد.

حال آیت الله احمد جنتی، محسنی اژه ای را جایگزین ابراهیم رئیسی در هیئت مرکزی نظارات بر انتخابات ریاست جمهوری کرده تا به کمک رفیق قاتل خود بشتابد. متأسفانه :

قاتلان سرو شدستند و زبیم

عاقلان سرها کشیده در گلیم

هر فرد و گروهی که دلسوز ایران و ایرانیان است، هر فرد و گروهی که خود را اخلاقاً مدیون قربانیان سرکوب های چند دهه گذشته می داند، از نظر اخلاقی و حقوقی (حقوق بشر) نمی تواند در برابر فرایند رئیس جمهور و جانشنین آیت الله خامنه ای کردن "آیت الله قتل عام" توسط دیگر قاتلان و سرکوبگران سکوت کند.

شکاف اصلی ایران زمین، شکاف دیکتاتوری و دموکراسی است. مسأله اصلی ایرانیان گذار مسالمت آمیز از "دیکتاتوری فقیه سالار کنونی" به "نظام دموکراتیک ملتزم به آزادی و حقوق بشر و عدالت" است. اما نمی توان به بهانه فاصله داشتن با نظام دموکراتیک، سروری قاتلان را نادیده گرفت.

کانال تلگرام اکبر گنجی: https://telegram.me/ganji_akbar

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy